Zestaw naprawczy do opon zamiast koła zapasowego. Jak go używać?

Zestaw naprawczy do opon to doskonała opcja dla każdego, kto chce szybko i skutecznie naprawić ogumienie. Jeżeli doszło do awarii, trzeba działać natychmiast. Sprawdź, jakie zalety posiada pakiet pomocniczy i w jakiej sytuacji sprawdzi się najlepiej.

Przebita opona w trakcie drogi do pracy czy podróży do innego miasta to koszmar każdego kierowcy. Wymiana opony jest skomplikowana dla osób, które będą robić to po raz pierwszy. Dodatkowo dochodzą czynności związane z odpowiednim podnoszeniem samochodu. Na ratunek kierowcom przychodzi wtedy poręczny zestaw naprawczy do opon. To niewielki pakiet, zawierający dwa podstawowe elementy, które pomogą nam w szybkiej naprawie.

Czym jest i co powinien zawierać zestaw naprawczy do opon?

Powietrze uciekające z opony może wprowadzić kierowcę w nie lada problem na drodze. Zestaw naprawczy do opon to szybkie rozwiązanie w kryzysowej sytuacji. 

Reklama

Podstawowy pakiet powinien zawierać:

  • preparat do uszczelniania (piankę), 
  • kompresor do pompowania ogumienia (podłączany do gniazdka w samochodzie). 

Głównym celem zestawu jest napompowanie opony oraz napełnienie jej środkiem uszczelniającym.

Działanie zestawu naprawczego do opon krok po kroku

Zestaw naprawczy do opon powinien zostać zaaplikowany w kilku prostych krokach:

  1. Odkręć wentyl od opony.
  2. Podłącz rurkę, która wprowadzi piankę do szczeliny.
  3. Dopasuj rurkę do kompresora.
  4. Podłącz urządzenie do gniazdka o mocy 12 V, które znajduje się w samochodzie.
  5. Uruchom urządzenie.
  6. Poczekaj kilka minut, aż opona zostanie skutecznie napełniona.

Na uszkodzenie opony wpływają czynniki zewnętrzne, ale i konkretne ciśnienie. Warto zakupić kompresor dobrej jakości, który pokaże poprawny odczyt.

Wady i zalety zestawu naprawczego do opon

Zestaw naprawczy do opon bez wątpienia ma kilka zalet. Warto tu wymienić:

  • Niewielkie rozmiary. Zestaw jest łatwiejszy w przewożeniu niż opona zapasowa
  • Zwiększenie miejsca w bagażniku. W pojazdach ze zbiornikiem LPG opona często jest przewożona w bagażniku, zajmując sporo jego powierzchni, 
  • Mniejszą wagę pojazdu, a tym samym ograniczenie zużywania paliwa,
  • Szybkość usunięcia awarii na drodze. 

Ale zestaw naprawczy ma też wady. Trzeba pamiętać o tym, że:

  • Zestaw naprawczy działa skutecznie w przypadku niewielkich uszkodzeń,
  • Pakiet należy stosować wyłącznie na powierzchni jezdnej opony (nie powinien być używany gdy opona jest uszkodzona z boku),
  • Opona nadal będzie potrzebowała profesjonalnego serwisowania lub wulkanizacji (zestaw to jedynie chwilowy zamiennik)
  • Opona naprawiona zestawem naprawczym powinna być używana jedynie przez kilkadziesiąt kilometrów (kierowca podejmuje ryzyko, używając jej dłużej). 

Uszczelnienie opony należy traktować wyłącznie jako szybką naprawę ogumienia i możliwość dotarcia do serwisu. Wiąże się z tym zachowanie większej ostrożności na drodze i ograniczenie prędkości do 70-80 km/h.

Warto też wiedzieć, że wulkanizatorzy często nie chcą podejmować się naprawy opony po użyciu zestawu  naprawczego. Wynika to z problemów, jakie stwarza uszczelniacz. Jest on często na tyle mocny, że wnika w strukturę ogumienia i jest trudny do usunięcia. Z tym faktem wiąże się również problem czyszczenia elementu.

Zestaw naprawczy do opon czy koło zapasowe. Co jest lepszym wyborem?

Zapasowa opona to wciąż bardzo popularna metoda na rozwiązanie problemu z uszkodzonym ogumieniem. 

Zestaw naprawczy do opon daje większe możliwości działania, jednak nadal wielu kierowców ma wątpliwości, by go używać. Wybór, jaki powinniśmy zastosować, powinien być uzależniony od sytuacji, w której się znaleźliśmy. 

Znajdując się w długiej trasie, gdy samochód może być dodatkowo obciążony, warto zdecydować się na standardową wymianę całego koła zapasowego.  

Jeżeli natomiast przemieszczamy się głównie po mieście i posiadamy niewielką przestrzeń bagażową (zastąpioną zbiornikiem na gaz LPG), wtedy zdecydowanie lepszym wyborem okaże się zestaw naprawczy do opon.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: opony zimowe | opony letnie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy