Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A

Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A
Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy AMotor
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.Motor
Mercedes jest o 40 cm krótszy od BMW. Mimo tej różnicy, i tak miażdży rywala przestronnością
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.Motor
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.Motor

Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A

Automat do klasy A to dobry pomysł. Nie sprawia problemów.
Automat do klasy A to dobry pomysł. Nie sprawia problemów.Motor
...i z tyłu. To zdecydowanie auto tylko dla dwóch dorosłych osób.
...i z tyłu. To zdecydowanie auto tylko dla dwóch dorosłych osób.Motor
W BMW jest ciasno i z przodu...
W BMW jest ciasno i z przodu...Motor
Pojemność bagażnika: 330-1150 l. Najmniejsza spośród porównywanych aut.
Pojemność bagażnika: 330-1150 l. Najmniejsza spośród porównywanych aut.Motor
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.Motor
Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A
Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy AMotor
Bagażnik wersji Sportback ma 370 l, w odmianie 3d jest mniejszy o 20 litrów.
Bagażnik wersji Sportback ma 370 l, w odmianie 3d jest mniejszy o 20 litrów.Motor
Pojemność 435–1995 l: ten wynik robi wrażenie. Mercedes ma wielki bagażnik.
Pojemność 435–1995 l: ten wynik robi wrażenie. Mercedes ma wielki bagażnik.Motor
Przestrzeń dla pasażerów w drugim rzędzie mile zaskakuje.
Przestrzeń dla pasażerów w drugim rzędzie mile zaskakuje.Motor
W Mercedesie siedzi się najwyżej.
W Mercedesie siedzi się najwyżej.Motor
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.Motor
System start-stop potrafi sprawiać problemy. Można go jednak wyłączyć.
System start-stop potrafi sprawiać problemy. Można go jednak wyłączyć.Motor
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.Motor
Audi A3 (2003-2012)
Audi A3 (2003-2012)Motor
W Audi fotele przednie zapewniają najlepsze trzymanie boczne. Idealnie dobrano też twardość.
W Audi fotele przednie zapewniają najlepsze trzymanie boczne. Idealnie dobrano też twardość.Motor
Rdza opanowuje drzwi. Zaczyna się od takich bąbli na dolnej części poszycia. Korozja postępuje stosunkowo szybko.
Rdza opanowuje drzwi. Zaczyna się od takich bąbli na dolnej części poszycia. Korozja postępuje stosunkowo szybko.Motor
Układ łańcuchów rozrządu w dieslu 2.0 (N47) jest skomplikowany i głęboko zabudowany. Naprawa? Ok. 4000 zł!
Układ łańcuchów rozrządu w dieslu 2.0 (N47) jest skomplikowany i głęboko zabudowany. Naprawa? Ok. 4000 zł!Motor
W dieslach najczęściej psuje się osprzęt, taki jak sterowanie turbosprężarką czy przepływomierz. Najlepszy diesel to 1.9.
W dieslach najczęściej psuje się osprzęt, taki jak sterowanie turbosprężarką czy przepływomierz. Najlepszy diesel to 1.9.Motor
Konsola środkowa po liftingu ze standardowym radiem Audi Concert 2DIN.
Konsola środkowa po liftingu ze standardowym radiem Audi Concert 2DIN.Motor

Zobacz również:

    Audi A3 (2003-2012)

    długość: 429 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 142 cm, rozstaw osi: 258 cm
    długość: 429 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 142 cm, rozstaw osi: 258 cmMotor
    • Pękanie głowicy cylindrów w 2.0 TDI. Problem dotyczy wyłącznie wersji z pompowtryskiwaczami.
    • Przedwczesne zużycie pompowtryskiwaczy. Znacznie częściej w 2.0 niż w 1.9 TDI.
    • Usterki łańcuchowego rozrządu w 1.4 TFSI.
    • Uszkodzenia wspomagania kierownicy DSR.
    • Nagary w silnikach FSI.

    Dane techniczne: Audi A3 (2003-2012)

    Wersja
    1.4 TFSI
    1.6
    1.9 TDI
    2.0 TDI
    Silnik
    benz. turbo
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1390 cm3
    1598 cm3
    1896 cm3
    1968 cm3
    Układ cyl./zawory
    R4/16
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    125 KM/5000
    102 KM/5600
    105 KM/4000
    140 KM/4000
    Maks. moment obr.
    200 Nm/1500
    148 Nm/3800
    250 Nm/1900
    320 Nm/1750
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    203 km/h
    185 km/h
    187 km/h
    207 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    9,4 s
    11,9 s
    11,4 s
    9,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,0
    7,0
    5,0
    5,5

    Mercedes klasy A (2004-2012)

    długość: 388 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 159 cm, rozstaw osi: 257 cm
    długość: 388 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 159 cm, rozstaw osi: 257 cmMotor
    • Korozja poszycia drzwi. Pojawia się w ich dolnej części. To bardzo powszechna usterka.
    • Usterki wtryskiwaczy - tylko w dieslach z początku produkcji.
    • Drobne awarie elektroniki, np. uszkodzenia modułu komfortu.
    • Zużycie drążków w tylnym zawieszeniu - ma ono nietypową konstrukcję.

    Dane techniczne: Mercedes klasy A (2004-2012)

    Wersja
    1.5 (A150)
    1.7 (A170)
    2.0 (160 CDI)
    2.0 (180 CDI)
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1498 cm3
    1699 cm3
    1991 cm3
    1991 cm3
    Układ cyl./zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    95 KM/5200
    115 KM/5500
    82 KM/4200
    109 KM/4200
    Maks. moment obr.
    140 Nm/3500
    155 Nm/3500
    180 Nm/1400
    250 Nm/1600
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    175 km/h
    188 km/h
    170 km/h
    186 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    12,6 s
    11,5 s
    15,0 s
    10,8 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,2
    6,6
    5,4
    5,4

    BMW serii 1 (2004-2011)

    długość: 422 cm, szerokość: 175 cm, wysokość: 143 cm, rozstaw osi: 260 cm
    długość: 422 cm, szerokość: 175 cm, wysokość: 143 cm, rozstaw osi: 260 cmMotor
    • Uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. To prawdziwa plaga tego modelu, szczególnie w silnikach benzynowych N43 i dieslach N47.
    • Przepalone cewki zapłonowe.
    • Szybkie zużycie koła dwumasowego w mocniejszych dieslach.
    • Nie działa domykanie szyb.

    Dane techniczne: BMW serii 1 (2004-2011)

    Wersja
    1.6 (116i)
    2.0 (120i)
    2.0 (118d)
    2.0 (120d)
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    1995 cm3
    1995 cm3
    1995 cm3
    Układ cyl./zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    115 KM/6000
    150 KM/6200
    122 KM/4000
    163 KM/4000
    Maks. moment obr.
    150 Nm/4300
    200 Nm/3600
    280 Nm/2000
    340 Nm/2000
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    200 km/h
    217 km/h
    201 km/h
    220 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    10,8 s
    8,7 s
    10,0 s
    7,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,4
    7,6
    5,6
    5,7

    Popularne silniki

    Diesel 2.0 w BMW ma problemy z łańcuchem rozrządu. Trudno je zdiagnozować.
    Diesel 2.0 w BMW ma problemy z łańcuchem rozrządu. Trudno je zdiagnozować.Motor
    Niestety, w Audi popularniejsze są awaryjne 2.0 TDI PD niż pozbawione wad CR.
    Niestety, w Audi popularniejsze są awaryjne 2.0 TDI PD niż pozbawione wad CR.Motor
    Dwulitrowy diesel Mercedesa jest właściwie bezproblemowy. Ma dużą trwałość.
    Dwulitrowy diesel Mercedesa jest właściwie bezproblemowy. Ma dużą trwałość.Motor

    Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanie

    Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanie
    Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanieMotor