Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A

Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A
Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy AMotor
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.Motor
Mercedes jest o 40 cm krótszy od BMW. Mimo tej różnicy, i tak miażdży rywala przestronnością
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.Motor
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.Motor

Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A

Automat do klasy A to dobry pomysł. Nie sprawia problemów.
Automat do klasy A to dobry pomysł. Nie sprawia problemów.Motor
...i z tyłu. To zdecydowanie auto tylko dla dwóch dorosłych osób.
...i z tyłu. To zdecydowanie auto tylko dla dwóch dorosłych osób.Motor
W BMW jest ciasno i z przodu...
W BMW jest ciasno i z przodu...Motor
Pojemność bagażnika: 330-1150 l. Najmniejsza spośród porównywanych aut.
Pojemność bagażnika: 330-1150 l. Najmniejsza spośród porównywanych aut.Motor
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.
Im nowszy egzemplarz, tym lepsze wykonanie. We wczesnych autach (jak na zdjęciu), wykończenie konsoli środkowej rozczarowuje nieestetycznym plastikiem.Motor
Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A
Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy AMotor
Bagażnik wersji Sportback ma 370 l, w odmianie 3d jest mniejszy o 20 litrów.
Bagażnik wersji Sportback ma 370 l, w odmianie 3d jest mniejszy o 20 litrów.Motor
Pojemność 435–1995 l: ten wynik robi wrażenie. Mercedes ma wielki bagażnik.
Pojemność 435–1995 l: ten wynik robi wrażenie. Mercedes ma wielki bagażnik.Motor
Przestrzeń dla pasażerów w drugim rzędzie mile zaskakuje.
Przestrzeń dla pasażerów w drugim rzędzie mile zaskakuje.Motor
W Mercedesie siedzi się najwyżej.
W Mercedesie siedzi się najwyżej.Motor
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.
Elegancka konsola środkowa przypomina z klasy C lub E. Pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka, typowa dla minivanów. Wykończenie: na piątkę.Motor
System start-stop potrafi sprawiać problemy. Można go jednak wyłączyć.
System start-stop potrafi sprawiać problemy. Można go jednak wyłączyć.Motor
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.
Z jednej strony – świetne materiały. Z drugiej – trochę nieintuicyjnych rozwiązań (pokrętła od temperatury wcale się nie kręcą) i przepalające się piksele.Motor
Audi A3 (2003-2012)
Audi A3 (2003-2012)Motor
W Audi fotele przednie zapewniają najlepsze trzymanie boczne. Idealnie dobrano też twardość.
W Audi fotele przednie zapewniają najlepsze trzymanie boczne. Idealnie dobrano też twardość.Motor
Rdza opanowuje drzwi. Zaczyna się od takich bąbli na dolnej części poszycia. Korozja postępuje stosunkowo szybko.
Rdza opanowuje drzwi. Zaczyna się od takich bąbli na dolnej części poszycia. Korozja postępuje stosunkowo szybko.Motor
Układ łańcuchów rozrządu w dieslu 2.0 (N47) jest skomplikowany i głęboko zabudowany. Naprawa? Ok. 4000 zł!
Układ łańcuchów rozrządu w dieslu 2.0 (N47) jest skomplikowany i głęboko zabudowany. Naprawa? Ok. 4000 zł!Motor
W dieslach najczęściej psuje się osprzęt, taki jak sterowanie turbosprężarką czy przepływomierz. Najlepszy diesel to 1.9.
W dieslach najczęściej psuje się osprzęt, taki jak sterowanie turbosprężarką czy przepływomierz. Najlepszy diesel to 1.9.Motor
Konsola środkowa po liftingu ze standardowym radiem Audi Concert 2DIN.
Konsola środkowa po liftingu ze standardowym radiem Audi Concert 2DIN.Motor

Audi A3 (2003-2012)

długość: 429 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 142 cm, rozstaw osi: 258 cm
długość: 429 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 142 cm, rozstaw osi: 258 cmMotor
  • Pękanie głowicy cylindrów w 2.0 TDI. Problem dotyczy wyłącznie wersji z pompowtryskiwaczami.
  • Przedwczesne zużycie pompowtryskiwaczy. Znacznie częściej w 2.0 niż w 1.9 TDI.
  • Usterki łańcuchowego rozrządu w 1.4 TFSI.
  • Uszkodzenia wspomagania kierownicy DSR.
  • Nagary w silnikach FSI.

Dane techniczne: Audi A3 (2003-2012)

Wersja
1.4 TFSI
1.6
1.9 TDI
2.0 TDI
Silnik
benz. turbo
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1390 cm3
1598 cm3
1896 cm3
1968 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/8
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
125 KM/5000
102 KM/5600
105 KM/4000
140 KM/4000
Maks. moment obr.
200 Nm/1500
148 Nm/3800
250 Nm/1900
320 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
203 km/h
185 km/h
187 km/h
207 km/h
Przysp. 0-100 km/h
9,4 s
11,9 s
11,4 s
9,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,0
7,0
5,0
5,5

Mercedes klasy A (2004-2012)

długość: 388 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 159 cm, rozstaw osi: 257 cm
długość: 388 cm, szerokość: 176 cm, wysokość: 159 cm, rozstaw osi: 257 cmMotor
  • Korozja poszycia drzwi. Pojawia się w ich dolnej części. To bardzo powszechna usterka.
  • Usterki wtryskiwaczy - tylko w dieslach z początku produkcji.
  • Drobne awarie elektroniki, np. uszkodzenia modułu komfortu.
  • Zużycie drążków w tylnym zawieszeniu - ma ono nietypową konstrukcję.

Dane techniczne: Mercedes klasy A (2004-2012)

Wersja
1.5 (A150)
1.7 (A170)
2.0 (160 CDI)
2.0 (180 CDI)
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1498 cm3
1699 cm3
1991 cm3
1991 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
95 KM/5200
115 KM/5500
82 KM/4200
109 KM/4200
Maks. moment obr.
140 Nm/3500
155 Nm/3500
180 Nm/1400
250 Nm/1600
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
175 km/h
188 km/h
170 km/h
186 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,6 s
11,5 s
15,0 s
10,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,2
6,6
5,4
5,4

BMW serii 1 (2004-2011)

długość: 422 cm, szerokość: 175 cm, wysokość: 143 cm, rozstaw osi: 260 cm
długość: 422 cm, szerokość: 175 cm, wysokość: 143 cm, rozstaw osi: 260 cmMotor
  • Uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. To prawdziwa plaga tego modelu, szczególnie w silnikach benzynowych N43 i dieslach N47.
  • Przepalone cewki zapłonowe.
  • Szybkie zużycie koła dwumasowego w mocniejszych dieslach.
  • Nie działa domykanie szyb.

Dane techniczne: BMW serii 1 (2004-2011)

Wersja
1.6 (116i)
2.0 (120i)
2.0 (118d)
2.0 (120d)
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1596 cm3
1995 cm3
1995 cm3
1995 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
115 KM/6000
150 KM/6200
122 KM/4000
163 KM/4000
Maks. moment obr.
150 Nm/4300
200 Nm/3600
280 Nm/2000
340 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
217 km/h
201 km/h
220 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,8 s
8,7 s
10,0 s
7,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,4
7,6
5,6
5,7

Popularne silniki

Diesel 2.0 w BMW ma problemy z łańcuchem rozrządu. Trudno je zdiagnozować.
Diesel 2.0 w BMW ma problemy z łańcuchem rozrządu. Trudno je zdiagnozować.Motor
Niestety, w Audi popularniejsze są awaryjne 2.0 TDI PD niż pozbawione wad CR.
Niestety, w Audi popularniejsze są awaryjne 2.0 TDI PD niż pozbawione wad CR.Motor
Dwulitrowy diesel Mercedesa jest właściwie bezproblemowy. Ma dużą trwałość.
Dwulitrowy diesel Mercedesa jest właściwie bezproblemowy. Ma dużą trwałość.Motor

Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanie

Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanie
Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A - podsumowanieMotor