Reklama

Peugeot 508

Peugeot 508 /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2010

Peugeot 508 to samochód klasy średniej produkowany w wersjach nadwozia sedan i kombi. Model charakteryzuje się stylowym designem, wysoką jakością wykonania i bogatym wyposażeniem. Duży, rodzinny samochód francuskiej marki został skonstruowany z myślą o klientach gustujących w autach z segmentu premium.

Historia Peugeota 508

Peugeot 508 podczas premiery w 2010 roku otrzymał wymagające zadanie polegające na zastąpieniu dwóch modeli: średniej wielkości Peugeota 407 oraz największej limuzyny z oferty francuskiej marki o oznaczeniu 607. Obecnie w produkcji jest druga generacja modelu. Główni konkurenci to: Opel Insignia, Volkswagen Passat, Toyota Avensis i Mazda 6.

Peugeot 508 – generacje

Pierwsza generacja Peugeota 508 weszła na rynek w 2010 roku. Model oferowany był w wersji sedan oraz kombi o oznaczeniu SW. Ta ostatnia sprzedawana była także w uterenowionej wersji 508 RXH. W porównaniu do poprzedników Peugeot 508 wyróżniał się bardziej dostojną i elegancką stylistyką. Nie zabrakło też bogatego wyposażenia dostępnego za dopłatą. Poza wersjami benzynowymi i wysokoprężnymi model oferowano także w wersji hybrydowej. W 2014 roku przeprowadzono lifting, który przyniósł zmiany stylistyczne, głównie w przedniej części pojazdu.

Druga odsłona Peugeota 508 została zaprezentowana w 2018 roku. Nowy model charakteryzuje się wyrazistą, dynamiczną stylistyką ze stosunkowo nisko poprowadzoną linią dachu. Wnętrze pojazdu stało się bardziej futurystyczne z wysoko umieszczonymi zegarami, centralnym ekranem LED i nisko umieszczoną kierownicą. Zaprezentowano usportowioną wersję modelu z napędem na cztery koła.

Peugeot 508 – dane techniczne

Peugeot 508 produkowany jest w pięciodrzwiowej wersji kombi oraz jako czterodrzwiowy sedan. Wersje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi przenoszą napęd na przednie koła z wykorzystaniem 5- lub 6-biegowych przekładni mechanicznych. Za dopłatą oferowane są także automatyczne skrzynie biegów o 6–8 przełożeniach, z których korzystają też wszystkie wersje hybrydowe. Niektóre z nich oferują napęd na cztery koła.

Pierwsza generacja sprzedawana była z wolnossącą i turbodoładowaną jednostką napędową o pojemności 1,6 l, która osiągała moc od 120 do 165 KM. Z kolei silniki wysokoprężne o pojemności od 1,6 do 2,2 l generowały od 115 do 204 KM. Oferowana była także wersja hybrydowa łącząca dwulitrowego diesla z silnikiem elektrycznym montowanym w okolicy tylnej osi, którą napędzał. Moc układu hybrydowego wynosi 200 KM i przenoszona jest za pomocą 6-biegowej przekładni zautomatyzowanej.

Druga odsłona modelu oferowana jest z turbodoładowanymi silnikami. Benzynowe o pojemności od 1,2 do 1,6 l generują 130–225 KM. Z kolei diesle osiągają od 130 do 180 KM. Nowa generacja produkowana jest także jako hybryda plug-in łącząca silnik benzynowy o mocy 180 KM z jednostką elektryczną generującą 110 KM. Wersja korzysta z 8-biegowego automatu, a moc przenoszona jest na przednie koła. Usportowiona wersja 508 Sport Enginered to także hybryda, ale użyto tu aż dwóch silników elektrycznych, z czego jeden napędza tylną oś. Moc całkowita układu hybrydowego to 360 KM.

Peugeot 508 – opinie kierowców

Peugeot 508 chwalony jest za przestronne wnętrze, wysoką jakość materiałów i przyjemny dla oka design. Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa, dlatego także na rynku samochodów używanych nie brakuje dobrze wyposażonych egzemplarzy. Podstawowe silniki zapewniają przeciętną dynamikę. W przypadku pierwszej generacji modelu kiepsko oceniane są automatyczne skrzynie biegów, które zmieniają przełożenia o wiele wolniej niż np. niemieckie odpowiedniki.

Wiadomości

  • Ceny odświeżonego Peugeota 508 RXH

    Ceny odświeżonego Peugeota 508 RXH

    Wtorek, 17 marca 2015 (15:22)
    Uterenowione kombi Peugeota przeszło face lifting, otrzymało nowy silnik, ale straciło napęd hybrydowy i 4x4.
  • Peugeot 508 po liftingu. Zobacz, co się zmieniło!

    Peugeot 508 po liftingu. Zobacz, co się zmieniło!

    Poniedziałek, 23 czerwca 2014 (13:33)
    Mija czwarty rok, od kiedy w salonach pojawił się rodzinny Peugeot 508. Nikogo nie powinno więc dziwić, że Francuzi zdecydowali się właśnie zafundować autu kurację odmładzającą.
  • Peugeot z dwoma silnikami

    Peugeot z dwoma silnikami

    Niedziela, 26 lutego 2012 (03:33)
    Peugeot 508 znalazł w 2011 r. na świecie 128 000 nabywców, z czego 15 500 w Chinach, a resztę w Europie.
  • Reklama

  • 508 GT. Wygodny, szybki, idealny na dalekie wyprawy

    508 GT. Wygodny, szybki, idealny na dalekie wyprawy

    Piątek, 11 listopada 2011 (13:34)
    Peugeot 508, który niedawno zawitał do naszej redakcji, pokonał już ponad 5000 km. W ciągu ostatniego miesiąca zaliczył kilka dłuższych tras i spędził sporo czasu w krakowskich korkach....
  • Marcowy numer "Auto Moto"

    Marcowy numer "Auto Moto"

    Środa, 9 lutego 2011 (08:42)
    Najnowsze "Auto Moto" już w sprzedaży. A w nim m.in.: wyniki plebiscytu Auto Lider 2010, globalna ofensywa imperium Fiata, supertest Peugeota 508, napędy 4x4 w teorii i praktyce, bogaty...
  • Oto nowy peugeot 508!

    Oto nowy peugeot 508!

    Poniedziałek, 12 lipca 2010 (08:42)
    Chociaż linie wprowadzonego w 2004 roku peugeota 407 wciąż mogą się podobać, a samochód w niczym nie odstaje od konkurencji, od dłuższego czasu słychać było o jego następcy.
  • Reklama

  • Czyżby to peugeot 508?

    Czyżby to peugeot 508?

    Czwartek, 8 lipca 2010 (10:29)
    Ostatnie dwudziestolecie to bardzo ważny okres w historii motoryzacji. Dzięki upowszechnieniu się komputerowych systemów wspomagania projektowania oraz szeroko pojętej globalizacji (wielu...