Peugeot Boxer 4x4. Kamper z kajakiem i rowerem

Producenci pojazdów wynajdują dla siebie nowe nisze. W ostatnim czasie jesteśmy świadkami rozkwitu nowej mody na pojazdy rekreacyjne.

Rynek aut kempingowych od lat zdominowany jest przez Fiata. Większość oferowanych przez wyspecjalizowane firmy zabudów powstaje w oparciu o ramowe dostawczaki. Prym w tym segmencie rynku od lat wiedzie Fiat Ducato.

Wśród mniej ekstremalnych "domów na kołach", przeznaczonych raczej do czynnej turystyki niż stacjonarnego wypoczynku na polach kempingowych, mamy np. takie propozycje jak: Volkswagen California, Mercedes Marco Polo czy - od niedawna - Ford Transit Custom Nugget.

Wygląda na to, że swój kawałek kempingowego tortu postanowili też uszczknąć Francuzi. Na rozpoczynającej się w ten weekend w podparyskim Le Bourget wystawie pojazdów rekreacyjnych zadebiutować ma koncepcyjny Peugeot Boxer 4x4 - propozycja dla osób preferujących aktywny wypoczynek na łonie przyrody.

Reklama

Z zewnątrz auto wyróżnia się unikatowym lakierowaniem "WANDERLUST GREEN" z kalkomaniami "DARK CHROME". W terenowych eskapadach pomagać ma - wkomponowane w obudowę dachu - osiem modułów oświetlenia LED. Wyprawowy charakter podkreślają m.in. duży bagażnik dachowy (częściowo można po nim chodzić) i zamontowany do niego kajak oraz elektryczny rower PEUGEOT eM 02 FS Powertube ATV zamocowany na tylnych drzwiach.

Samochód bazuje na podniesionym (wysoki dach) Boxerze o długości 6 m. Wnętrze oferuje przestrzeń mieszkalną o powierzchni 10 m2, dzięki czemu auto pełnić może funkcję mobilnego domu dla trójki dorosłych osób. Sama kabina podzielona została na cztery strefy: stanowisko kierowcy, kuchnię z jadalnią, część sypialną i łazienkę. Blaty czy zlew wykonane zostały z materiału o nazwie ARAGONITE imitującego naturalny, jasny, kamień. Podłoga w całości stworzona została z materiałów z recyklingu.

Auto wyposażono w napęd 4x4 firmy Dangel, która od blisko czterdziestu lat specjalizuje się w tego typu konstrukcjach. Za dołączanie tylnej osi odpowiada sprzęgło wiskotyczne. Kierowca ma do wyboru (za pomocą pokrętła) trzy tryby jazdy: 2WD (napęd na przód), 4WD auto (rozdziałem napędu steruje komputer) i 4WD LOCK (ze spięty na stałe napędem tylnej osi). W połączeniu z terenowymi oponami BF Goodrich zapewniać ma to autu wysoką mobilność poza asfaltem. Sam prześwit jest o 30 mm z przodu i 50 mm z tyłu wyższy niż w standardowych egzemplarzach Peugeota Boxera. Źródłem mocy jest wysokoprężny silnik BlueHDi o mocy 165 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm.

Ciekawostką jest zaprojektowany specjalnie dla kamperów system nawigacji, który obliczając trasy bierze pod uwagę takie parametry, jak np.: wysokość mostów, szerokość dróg czy obowiązujące w wielu europejskich miastach zakazy wjazdu.



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy