BMW X5 i X6 doczekały się liftingu. Spokojnie - nie ma "dzielonych lamp"
Niemiecki producent zaprezentował odświeżone warianty swoich popularnych SUV-ów. Nowe modele X5 oraz X6 wyróżniają się dyskretnie zmienioną stylistyką, bogatszym wyposażeniem oraz zaktualizowaną gamą układów napędowych. Fanów uspokajamy – obeszło się bez kontrowersji.
Czwarta generacja BMW X5 jest już na rynku niemal równe pięć lat. Podobnie ma się sprawa z oferowaną zaledwie rok krócej trzecią generacją X6. Nie dziwi zatem, że niemiecki producent zdecydował się wprowadzić pewne zmiany - oba modele należą w końcu do jednych z najbardziej popularnych SUV-ów na rynku.
Lifting zewnętrzny modeli X5 oraz X6 dotknął głownie reflektory, które teraz charakteryzują się delikatniejszymi i smuklejszymi konturami. Elementy świateł do jazdy dziennej w kształcie strzałek skierowane są na zewnątrz i pełnią również funkcję kierunkowskazów. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory matrycowe ze światłami skrętnymi i nieoślepiającymi światłami drogowymi BMW Selective Beam oraz M Shadow Line.
Odświeżona stylistyka nowych SUV-ów obejmuje również zaprojektowane na nowo skrzela na przednich błotnikach oraz standardowe elementy zewnętrzne i relingi dachowe w kolorze satynowanego aluminium. Także tylne lampy otrzymały bardziej wyraziste kontury.
W przypadku sześciocylindrowych wariantów nowego BMW X5 będzie dostępna znana m.in. z modelu X7, atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow. Model X6 otrzymał natomiast sportowy pakiet M w wyposażeniu standardowym.
Po raz pierwszy we wszystkich wariantach modelowych będzie oferowany pakiet sportowy M Pro. Do najwyższych modeli trafią także ekskluzywnie nowe lakiery, niebieski M Marina Bay metalizowany (BMW X5 M60i xDrive) i zielony M Isle of Man metalizowany (BMW X6 M60i xDrive).
Do wnętrza nowego BMW X5 i nowego BMW X6 trafiła najnowsza generacja systemu obsługi iDrive. Obejmuje on wyświetlacz informacyjny za kierownicą o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala - oba umieszczone za pojedynczą szklaną szybą.
Wyposażenie standardowe obu modeli uzupełniono o deskę rozdzielczą obitą skóropodobnym materiałem Sensafin oraz eleganckie listwy ozdobne z drewna szlachetnego. Nowością jest także efektowne podświetlenie umieszczone pod listwą ozdobną po stronie pasażera. Oprócz standardowych foteli sportowych alternatywnie oferowane będą komfortowe fotele przednie.
Nowe BMW X5 i BMW X6 będą dostępne z m.in dobrze znanymi sześciocylindrowymi, rzędowymi silnikami benzynowymi oraz sześciocylindrowymi rzędowymi jednostkami wysokoprężnymi.
Najmocniejsze warianty BMW X5 M60i oraz BMW X6 M60i otrzymają jednostki V8 o pojemności 4,4-litra z technologią M TwinPower Turbo. Dzięki temu usportowione SUV-y rozpędzą się od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s.
Wszystkie silniki będą oferowane z 8-stopniową sportową skrzynią steptronic, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Każda z jednostek będzie ponadto dostępna z 48-woltową technologią mild hybrid.
Prawdziwą nowość stanowi hybrydowy układ napędowy typu plug-in, który zawita do odświeżonego BMW X5. Wariant xDrive50e będzie wyposażony w sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, który wraz z nowym silnikiem elektrycznym będzie w stanie wygenerować łączną moc systemową 490 KM oraz systemowy moment obrotowy 700 Nm.
Zasięg elektryczny nowego BMW X5 xDrive50e wynosi od 94 do 110 km w cyklu WLTP.
Produkcja nowych modeli ruszyła już w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu. Sprzedaż ruszy najwcześniej w kwietniu 2023 roku.
Ceny w przypadku odświeżonego BMW X5 rozpoczynają się od kwoty 385 500 złotych. Za model X6 trzeba będzie zapłacić minimum 415 500 złotych.
***