Audi Q6 Sportback e-tron oficjalnie. Padł nowy rekord w kwestii zasięgu
Na trwających targach motoryzacyjnych w Paryżu marka spod znaku “czterech pierścieni” zaprezentowała elektryczną nowość. Do oferty producenta z Ingolstadt dołączyło właśnie nowe Audi Q6 Sportback e-tron. Jest modne, bardziej aerodynamiczne i zapewnia jeszcze większy zasięg na jednym ładowaniu.
Podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show 2024 na rynku zadebiutowało Audi Q6 Sportback e-tron. Nowy wariant elektrycznego SUV-a z Ingolstadt swoją smukłą sylwetką będzie przyciągał więcej spojrzeń, a przy okazji przejedzie jeszcze więcej kilometrów na jednym ładowaniu, co jest zasługą niższego współczynnika oporu powietrza 0,26 (0,28 w odmianie SUV).
Audi Q6 Sportback e-tron, tak jak elektryczne Porsche Macan, jest zaprojektowane na nowej platformie PPE. Auto mierzy 4771 mm długości, 1965 mm szerokości i 1665 mm wysokości - jest więc o 37 mm niższe od wersji SUV. Rozstaw osi wynoszący 2899 mm przekłada się na pokaźną ilość miejsca w kabinie, również dla podróżujących na tylnych siedzeniach. Nisko opadająca linia dachu przełożyła się na pojemność tylnego bagażnika. Ten oferuje tu 511 l pojemności, czyli o 15 l mniej niż w wersji SUV, a po złożeniu tylnych oparć jego rozmiar wzrasta do 1373 l, gdzie w odmianie SUV dostajemy 1529 l. Schowki we wnętrzu mają łączną pojemność 25 litrów.
Nowe Audi Q6 Sportback e-tron, podobnie jak bliźniaczy SUV, będzie oferowane domyślnie z akumulatorem o użytecznej pojemności 75,8 kWh (83 kWh brutto) i opcjonalnie - odmianie performance - z większą baterią o pojemności 94,9 kWh netto (100 kWh brutto, która w połączeniu z jednym silnikiem na tylnej osi, ma pozwolić na przejechanie do 656 km.
W ofercie dostępna będzie także odmiana z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła quattro, występująca wyłącznie z większą baterią o pojemności 94,9 kWh netto (100 kWh brutto). Topową odmianą w ofercie nowego SUV-a będzie wariant S6 Sportback e-tron napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 489 KM i 580 Nm, który pierwsza “setkę" rozwija w 4,3 sekundy.
Mniejsze akumulatory naładujemy prądem zmiennym z maksymalną mocą 11 kW (AC) lub prądem stałym z mocą do 225 kW. W odmianach performance z większymi bateriami moc szybkiego ładowania wzrasta do 260 kW. Z wykorzystaniem bardzo szybkiej ładowarki od 5 do 80 proc. naładowanie auta zajmie ok. 21 minut.
Nowe Audi Sportback e-tron wyróżnia szeroki “grill", duże wloty powietrza, wąskie światła do jazdy dziennej LED z możliwością wyboru jednej z ośmiu sygnatur świetlnych i wkomponowane w zderzak reflektory Matrix LED.
Z tyłu, jak jak w wersji SUV, mamy do czynienia z szeroką listwą i światłami wykonanymi w technologii OLED. Dzięki zastosowaniu sześciu paneli diodowych, składających się w sumie z 360 segmentów, auto może wyświetlać na nich odpowiednie komunikaty. Dla przykładu, w momencie wystąpienia wypadku lub awarii na drodze, tylne lampy ostrzegą innych użytkowników drogi wyświetlając symbole ostrzegawcze w formie trójkąta.
W kabinie pierwsze skrzypce gra wielka tafla szkła, za którą kryją się dwa wyświetlacze o przekątnej 11,9 cala i 14,5 cala. Dodatkowo przed kierowcą może znaleźć się także wyświetlacz head-up z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości, zaś przed pasażerem trzeci ekran multimedialny o przekątnej 10,9 cala, który - oprócz obsługi aplikacji informacyjno-rozrywkowych - pozwala korzystać pasażerowi m.in. z nawigacji, aplikacji streamingowych i przeglądarki internetowej. Z perspektywy fotela kierowcy nie widać na ekranie dosłownie nic, dzięki czemu pasażer może korzystać z tych wszystkich funkcji także w trakcie jazdy.
Nowe Audi Q6 Sportback e-tron i SQ6 Sportback e-tron są produkowane w macierzystych zakładach marki w Ingolstadt. Samochody trafią na ulice w pierwszych miesiącach przyszłego roku, bowiem zamówienia na nowy wariant mają zostać otwarte na przełomie 2024 i 2025 roku. Oznacza to również, że polskie ceny nowego wariantu poznamy na przestrzeni kilku tygodni.