Znikają bramki na A2 i A4. E-TOLL na autostradach od 1 grudnia

Od 1 grudnia na odcinkach autostrad A2 i A4 zarządzonych przez GDDKiA nie będzie już szlabanów. Na bramkach trwają prace, które mają dostosować punkty poboru opłat do nowego systemu płatności e-TOLL.


Rusza e-TOLL. Od 1 grudnia 2021 przejeżdżasz bez szlabanów

 Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) 1 grudnia 2021 roku uruchomi nową metodę płatności w systemie e-TOLL dla samochodów osobowych i motocykli (pojazdów o DMC poniżej 3,5 tony). Nowy system poboru opłat, o którym już pisaliśmy w naszym serwisie, nadzorowany przez Krajową Administrację Skarbową, wymaga wprowadzenia modyfikacji na PPO i SPO na odcinku A2 Konin - Stryków oraz A4 Wrocław - Sośnica. 


e-TOLL na autostradzie A2

GDDKiA informuje, że w punkcie poboru opłat w Strykowie zmianie ulegnie dotychczasowa organizacja ruchu. Konieczna była naprawa w tym miejscu dwóch zewnętrznych pasów ruchu, zarówno w kierunku Warszawy, jak i Poznania. Prace zakończyły się już w zeszłym tygodniu. Ruch odbywa się bez zakłóceń. 

W najbliższych dniach planuje się usunięcie istniejącego oznakowania poziomego kolidującego  z nową organizacją ruchu, jaka będzie obowiązywała od 1 grudnia 2021 roku, czyli po zmianie systemu poboru opłat na e-TOLL.

Reklama

Prace związane z usuwaniem i wykonywaniem oznakowania poziomego mogą trwać nawet przez 4-5 dni i poza punktem w Strykowie prowadzone będą na stacjach poboru opłat w Wartkowicach, Emilii i Zgierzu. Prowadzone prace nie powinny powodować utrudnień. 

W przypadku autostrady A2 pewne zmiany musimy wprowadzić również w woj. wielkopolskim. Zmianie ulegnie organizacja ruchu w PPO Żdżary oraz na SPO Koło i Dąbie. Zmiany w tych miejscach są już wprowadzone od kilku dni. Sytuacja jest zmienna, w zależności do tego, jakie prace są wykonywane, przy czym próbuje się ograniczyć utrudnienia dla kierowców. 

Od 1 grudnia na PPO Żdżary z każdego kierunku będą czynne po trzy pasy ruchu (w tym jeden dla pojazdów ponadgabarytowych). Dojazd będzie odbywał się tak, jak do tej pory - dwoma pasami ruchu. 

Na SPO Koło i Dąbie dla każdego kierunku będą czynne po dwa pasy ruchu.

e-TOLL na autostradzie A4

Na PPO Karwiany prace rozpoczęły się w poniedziałek (22 listopada) i potrwają do końca miesiąca. Na początek zmienione zostanie oznakowanie poziome. Po zmianie dostępne będą dla kierowców po cztery pasy ruchu w kierunku Katowic i w kierunku Wrocławia, oznakowanie pionowe (usunięte zostaną m.in tablice związane z poborem opłat). W kolejnym etapie prac zostaną ustawione separatory ruchu, które od 1 grudnia będą prowadzić kierowców do pozostawionych czynnych przejazdów na PPO i SPO. 

Na SPO Krajków i Brzezimierz liczba dostępnych pasów ruchu pozostanie bez zmian. Prowadzenie prac związane będzie z czasowymi utrudnieniami w ruchu. 

W województwie śląskim zmiany obejmą punkt poboru opłat Żernica — na ciągu głównym autostrady oraz stacje poboru opłat: 

  • Łany na skrzyżowaniu z DK40, 
  • Gliwice Kleszczów na skrzyżowaniu z DK88, 
  • Gliwice Ostropa na skrzyżowaniu z DW408, 
  • Gliwice Bojków na skrzyżowaniu z DK78. 

Na PPO Żernica dostępne będą dla kierowców po cztery pasy ruchu w kierunku Katowic i w kierunku Wrocławia.

W Żernicy zakończono już usuwanie dotychczasowego oznakowania poziomego na jezdni w kierunku Katowic i rozpoczęto usuwanie na jezdni w kierunku Wrocławia. W weekend  malowano nowe oznakowanie poziome. Równolegle trwają prace na SPO.  

W kolejnym etapie prac zostaną ustawione separatory ruchu, które od 1 grudnia będą prowadzić kierowców do pozostawionych czynnych przejazdów na PPO i SPO. W związku z prowadzonymi pracami mogą wystąpić tymczasowe utrudnienia w ruchu, które nie powinny powodować dużych uciążliwości i opóźnień w przejeździe.  

W woj. opolskim na SPO Przylesie, Prądy, Dąbrówka, Gogolin, Olszowa i Nogowczyce zmiany będą jedynie w zakresie oznakowania pionowego, gdzie wystąpią lokalnie niewielkie utrudnienia.

***

GDDKiA
Dowiedz się więcej na temat: bramki autostradowe | e-TOLL | Autostrada A2 | autostrada A4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy