Wyrok na diesle w Polsce z nową datą. Zostało niewiele czasu

Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku każdy kierowca bedzie mógł sprawdzić normę emisji spalin dowolnego zarejestrowanego w Polsce samochodu osobowego
Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku każdy kierowca bedzie mógł sprawdzić normę emisji spalin dowolnego zarejestrowanego w Polsce samochodu osobowego.

Ministerstwo sprząta w przepisach. W tle strefy czystego transportu

Nowe przepisy o strefach czystego transportu. Norma EURO przyznawana "z automatu"

  • aktualną (wymaganą zakresem czasowym dla konkretnej normy Euro),
  • poprzednią (dla pojazdów z tzw. końcowej partii produkcyjnej),
  • przyszłą (np. dla pojazdów po "liftingu technicznym", często wykorzystujących jednostki napędowe nowej generacji).
Dane każdorazowo na wniosek właściciela pojazdu będą mogły zostać skorygowane przez organ właściwy w sprawach rejestracji pojazdu w ramach standardowego mechanizmu zasilania ewidencji.

Normy EURO przypisywane automatycznie. Co, gdy system się pomyli?

Jeżeli dane zostaną wprowadzone przez algorytm nieprawidłowo wówczas to obywatel, na którego nałożono opłatę lub uniemożliwiono wjazd do strefy, będzie zmuszony do udowodniania, że dane zostały wprowadzone błędnie, a nie organ będzie zobowiązany do tego, żeby prawidłowo ustalić stan faktyczny i w oparciu o ten stan faktyczny gromadzić dane dotyczące pojazdów, jak stanowi 7 KPA.
W ten sposób ciężar ustalenia normy EURO zostaje zdjęty z właścicieli pojazdów - dopiero w przypadku stwierdzenia niezgodności ze stanem faktycznym, właściciel będzie mógł wystąpić do starosty z wnioskiem o odpowiednią zmian - czytamy w tabeli odnoszącej się do zgłoszonych uwag.

Nowy pomysł na nalepki w strefach czystego transportu

  • Warszawie,
  • Krakowie,
  • Katowicach,
  • Wrocławiu.

Wyrok na stare diesle przesądzony. Ekspresowe tempo prac

Wyprzedzał na czołówkę (policja)Policja Lwówek ŚląskiPolicja