W tych polskich miastach powstanie Stref Czystego Transportu jest pewne. Lista

W 2024 roku strefa czystego transportu powinna też zostać utworzona m.in. w Warszawie
W 2024 roku strefa czystego transportu powinna też zostać utworzona m.in. w WarszawieAdrian Slazok/REPORTERAgencja SE/East News

Krajowy Plan Odbudowy a Strefy Czystego Transportu

Strefy Czystego Transportu a polskie przepisy

Od kiedy nowe Strefy Czystego Transportu w polskich miastach? Zadecyduje poziom zanieczyszczenia powietrza

Wprowadzone zostanie obowiązkowe tworzenie Stref Czystego Transportu w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 100 tys., gdzie występuje przekroczenie szkodliwych substancji w stosunku do progów UE zanieczyszczenia powietrza, oraz rozszerzona zostanie możliwość ich wprowadzenia na wszystkie obszary miejskie niezależnie od liczby mieszkańców w terminie do 30 czerwca 2024 roku.
czytamy w Krajowym Planie Odbudowy
O konieczności utworzenia w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców strefy czystego transportu zadecyduje przekroczenie średniorocznej normy zawartości w powietrzu dwutlenku azotu NO2. W transporcie jego największym producentem są samochdy z silnikami Diesla
O konieczności utworzenia w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców strefy czystego transportu zadecyduje przekroczenie średniorocznej normy zawartości w powietrzu dwutlenku azotu NO2. W transporcie jego największym producentem są samochdy z silnikami Diesla

Nie tylko Kraków. Na liście też Warszawa i Wrocław

Dane pomiarowe z 2022 roku dostępne na dzień dzisiejszy wskazują, że przekroczenie średniorocznego poziomu dopuszczalnego może ponownie wystąpić w 4 miastach, w których zostało odnotowane w roku 2021.
  • na stacji przy Al. Wiśniowej we Wrocławiu (strefa Aglomeracja Wrocławska),
  • na stacji przy Al. Krasińskiego w Krakowie (strefa Aglomeracja Krakowska),
  • na stacji przy Al. Niepodległości w Warszawie (strefa Aglomeracja Warszawska),
  • na stacji przy ul. Plebiscytowej w Katowicach (strefa Aglomeracja Górnośląska).
  • na stacji przy Al. Krasińskiego w Krakowie (strefa Aglomeracja Krakowska), 
  • na stacji przy ul. Plebiscytowej w Katowicach (strefa Aglomeracja Górnośląska).
  • dla jednej godziny, gdzie poziom dopuszczalny dwutlenku azotu wynosi 200 µg/m3, przy czym dopuszczalne jest 18-krotne przekroczenie tej wartości w ciągu roku kalendarzowego,
  • dla jednego roku kalendarzowego, gdzie poziom dopuszczalny wynosi 40 µg/m3 (na tym pomiarze bazują zapisy KPO).

Co najmniej cztery strefy czystego transportu w Polsce w 2024

  • Katowicach,
  • Krakowie,
  • Warszawie,
  • we Wrocławiu.

Jakie auta nie wjadą do polskich Stref Czystego Transportu?

Z polskich aglomeracji znikną wkrótce stare diesle? O konieczności utworzenia stref czystego transportu zadecyduje przekroczenie średniorocznych norm NO2
Z polskich aglomeracji znikną wkrótce stare diesle? O konieczności utworzenia stref czystego transportu zadecyduje przekroczenie średniorocznych norm NO2INTERIA.PL
Moto Flesz - odcinek 70. O hybrydowej Dacii Jogger oraz paliwie z wiatru i wodyINTERIA.PL