Najnowszy ranking TUV. Japończycy górą!

Niemiecki TUV opublikował właśnie swój najnowszy raport dotyczący awaryjności samochodów. Po raz kolejny bezkonkurencyjne okazały się pojazdy japońskich producentów.

Używane toyoty to najpewniejsze auta
Używane toyoty to najpewniejsze autaInformacja prasowa (moto)

Raport TUV 2014 opracowano w oparciu o ponad 8 mln przeglądów rejestracyjnych dokonanych na terenie Niemiec od lipca 2012 do czerwca 2013 roku. Autorzy zauważają pogorszenie się kondycji technicznej aut naszych zachodnich sąsiadów. Średnio jeden na cztery badane pojazdy (niespełna 25 proc.) nie przechodzi obowiązkowego przeglądu, co oznacza, że wykryte w nim usterki zagrażają bezpieczeństwu ruchu.

Za najmniej usterkowy pojazd na niemieckim rynku uznano Opla Merivę. Produkowane w Hiszpanii auto zdetronizowało ubiegłorocznego triumfatora - Volkswagena Polo. Najwięcej powodów do radości mają jednak właściciele samochodów japońskich marek.

Które auta sprawiają swoim kierowcom najmniej problemów?

W najmłodszej kategorii - pojazdów w wieku od 2 do 3 lat - triumfował wyróżniony Opel Meriva (średni przebieg to 29 tys. km). Zaraz za nim sklasyfikowano Mazdę 2 (średni przebieg 33 tys. km), trzecie miejsce przypadło Toyocie iQ (średni przebieg 30 tys. km). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Porsche 911 (średni przebieg 31 tys. km) i BMW Z4 (średni przebieg 32 tys. km).

Wśród pojazdów cztero- i pięcioletnich najmniej awaryjna okazała się Toyota Prius (średni przebieg 63 tys. km). Drugie miejsce zajął Ford Kuga (średni przebieg 68 tys. km), trzecie - Porsche Cayenne (średni przebieg 78 tys. km). Czwarte i piąte miejsce zajęły kolejno dwa Volkswageny: Golf Plus (średni przebieg 61 tys. km) i Passat CC (średni przebieg 73 tys. km).

W raporcie zauważyć można pewną zależność - im starsza grupa wiekowa tym częściej na czołowych miejscach klasyfikowane są samochody japońskich marek.

Informacja prasowa (moto)

W kategorii wiekowej od sześciu do siedmiu lat po raz kolejny zwyciężyła Toyota Prius (średni przebieg 89 tys. km). Na drugiej pozycji sklasyfikowano Porsche 911 (średni przebieg 58 tys. km), trzecie miejsce zajęła Mazda 2 (średni przebieg 63 tys. km). Czwarte miejsce zajął Volkswagen Golf Plus (średni przebieg 80 tys. km). Piąte - Mazda MX-5 (średni przebieg 57 tys. km).

Kategoria wiekowa od 8 do 9 lat znów zdominowana została przez Japończyków. Pierwsze miejsce zajęło Porsche 911 (średni przebieg 76 tys. km). Na drugiej pozycji sklasyfikowano Toyotę Corollę Verso (średni przebieg 104 tys. km). Zaraz za nią uplasowała się Toyota RAV4 (średni przebieg 99 tys. km), czwarte miejsce zajął Volkswagen Golf Plus (średni przebieg 90 tys. km). Piąta pozycja przypadła kolejnej Toyocie - Avensis (średni przebieg 113 tys. km).

Informacja prasowa (moto)

Wśród pojazdów najstarszych - w wieku od 10 do 11 lat - (to wciąż mniej niż wynosi średni wieku samochodu w Polsce!) na pierwszym miejscu znów uplasowało się Porsche 911 (średni przebieg 85 tys. km). Oprócz auta ze Stuttgartu w pierwszej piątce znalazły się wyłącznie pojazdy japońskie. Drugie miejsce zajęła Toyota RAV4 (średni przebieg 117 tys. km), dalej uplasowały się kolejno Toyoty: Corolla (średni przebieg 115 tys. km) i Yaris (średni przebieg 105 tys. km). W pierwszej piątce znalazła się też jeszcze Honda Jazz (średni przebieg 107 tys. km).

Wypada zauważyć, że z wiekiem lista usterek zdecydowanie się wydłuża. W przypadku zwycięskiego Opla Merivy odsetek samochodów, w których wykryto poważne usterki wynosi zaledwie 4,2 proc. Dla porównania - w przypadku Hondy Jazz, która zamyka pierwszą piątkę najmniej awaryjnych pojazdów w wieku 10-11 aut, odsetek aut z usterkami wynosi już 23,1 proc.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas