Kupiłem nowe felgi, wulkanizator pyta o pierścienie centrujące. Co to jest?

Michał Janiszyn

Michał Janiszyn

Pierścień centrujący czasem pozostaje na kołnierzu piasty i łatwo go zgubić.
Pierścień centrujący czasem pozostaje na kołnierzu piasty i łatwo go zgubić.123RF/PICSEL

Parametry kół mogą się różnić

Zobacz również:

    Co to jest pierścień centrujący i kiedy go zakładamy?

    • samochody grupy VAG: Audi, Seat, Skoda Volkswagen mają pierścień centrujący na piaście, o średnicy 57,1 mm;
    • Ford - 63,4 mm
    • Starsze modele marek Opel, Daewoo - 56,6 mm
    • Kia, Hyundai, Mazda i niektóre modele Toyoty 54,1 mm
    • Opel, Citroen, Peugeot, Fiat, Volvo, Saab - 65,1 mm
    • Nissan, Renault - 66,1 mm
    • Mercedes ma 66,6 mm;
    • Toyota, Lexus i niektóre modele Renault - 60,1 mm;
    • BMW ma aż 72,5 mm średnicy. 
    Brak pierścienia i zbyt duży otwór centralny w kole sprawia że trudniej dopasować śruby do otworów
    Brak pierścienia i zbyt duży otwór centralny w kole sprawia że trudniej dopasować śruby do otworów123RF/PICSEL

    Zobacz również:

      Dlaczego stosuje się pierścień centrujący w kołach?

      Przy okazji wymiany kół wulkanizator może zapytać o pierścienie centrujące
      Przy okazji wymiany kół wulkanizator może zapytać o pierścienie centrujące123RF/PICSEL

      Czy pierścień centrujący jest obowiązkowy?

      Kierująca Mercedesem potrąciła matkę z dzieckiem na przejściu dla pieszychPolicja MałopolskaPolicja