Volkswagen zajechał drogę, Seat się rozbił. Ruszył proces ws. głośnej kolizji na S7

​Rozpoczął się proces ws. głośnej kolizji, do której doszło w sierpniu na drodze ekspresowej S7. Kierowca Seata Ibizy uderzył w bariery ochronne, a jako powód utraty panowania nad samochodem podał niebezpieczną jazdę kierowcy Volkswagena Arteona. Sprawa stała się medialna, bo w internecie pojawiło się nagranie.

Kierowca Seata przestraszył się zachowania kierowcy Volkswagena i stracił panowanie nad samochodem
Kierowca Seata przestraszył się zachowania kierowcy Volkswagena i stracił panowanie nad samochodem 

Przypomnijmy - do zdarzenia doszło 6 sierpnia na drodze ekspresowej S7, około 10 km od Olsztynka. Ibizą jechała rodzina z małym dzieckiem. Na nagraniu, które pojawiło się w internecie widać, jak Ibiza wyprzedza inny pojazd, a za nią jedzie niebieski Volkswagen Arteon.

Gdy Ibiza kończy manewr wyprzedzani zjeżdża na prawy pas, wówczas wyprzedza ją Arteon. Co stało się dalej? Tego dokładnie na filmie nie widać, ale wiemy to z relacji kierowca Ibizy, który  powiedział Interii:

Gdy zjechałem na prawy pas - kierowca niebieskiego Arteona zajechał mi drogę i wcisnął hamulce. Nie mam wątpliwości, że to umyślny bandytyzm. Przed nami był dobry kilometr pustej drogi. Samochód nie wyprzedził mnie lecz zrównał się z nami i - w połowie naszego auta - zaczął hamować i zjeżdżać na prawy pas. Hamując gwałtownie odbiłem w lewo, chcąc uniknąć zderzenia, ale to już były ułamki sekund i poślizg.
Kierowca Seata Ibizy

Kolizja na S7. Seat zniszczony, Volkswagen odjechał

Pewne jest, że między samochodami nie doszło kontaktu, zaś kierowca Ibizy stracił panowanie nad samochodem, który zaczął się obracać i uderzył w bariery energochłonne. Nikomu nic się nie stało, ale Seat został zniszczony.

Kierowca Arteona odjechał, a kierowca Ibizy zaczął nawoływać świadków, by go gonili. Ostatecznie pościg nie ruszył, ale jeden z kierowców zarejestrował całą sytuację kamerą. Nagranie trafiło na policję, która ustaliła, że Arteon należał do firmy leasingowej. Następnie policjanci pozyskali dane leasingobiorców i osób, które mogły być kierowcami.

"Wydarzenia": Groźny wypadek na S7. Pirat drogowy chciał "ukarać" innego kierowcęPolsat NewsPolsat News

Kto prowadził Volkswagena Arteona?

37-letni mężczyzna i 33-letnia kobieta zostali przesłuchani. Ostatecznie policjanci uznali, że to mężczyzna prowadził samochód. Jarosław W. został obwiniony o spowodowanie kolizji, proces ruszył przed sądem rejonowym w Olsztynie.

Obwiniony mężczyzna nie przyznaje się do winy. Podobnie jak powołana na świadka jego żona, odmówił składania wyjaśnień. Wcześniej zeznał, że to nie on kierował Arteonem 6 sierpnia.

Kolizja z winy "szeryfa" na S7INTERIA.TVINTERIA.TV
Mój klient nie przyznał się do winy, bo po prostu nie kierował tym samochodem. Nie jest on jedyną osobą użytkującą ten pojazd. Rzeczą organów ścigania jest ustalić, kto kierował
mec. Paweł Łobacz

A to może być trudne. Podczas rozprawy sąd przesłuchał kilku świadków, którzy widzieli jak doszło do kolizji na S7.  Większość zeznała, że nie zauważyli, ile osób jechało Volkswagenem, ani kto siedział za kierownicą. Tylko jeden ze świadków stwierdził, że Arteonem kierował mężczyzna, a w aucie nie było chyba pasażerów.

Obwiniony się nie przyznaje, sprzeczne zeznania świadków

Z kolei właściciel Seata zeznał, że bezpośrednio po zdarzeniu jeden z kierowców, którzy zatrzymali się na widok kolizji, powiedział mu, że Volkswagenem kierowała kobieta. Jednak - jak mówił poszkodowany - jego zdaniem w Volkswagenie były dwie osoby - prowadził mężczyzna, a kobieta siedziała na miejscu pasażera. Przyznał on jednocześnie, że nie ma co do tego całkowitej pewności.

Sąd wyznaczył na 2 lutego termin kolejnej rozprawy, podczas której zostanie przesłuchany ostatni świadek i przewidziano końcowe mowy stron.

Za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym kodeks wykroczeń przewiduje karę grzywny w wysokości do 30 tys. zł. Ponadto sąd może podjąć decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy.

***

Moto Flesz - odcinek 72. O elektryku z zasięgiem ponad 1000 km i nowych przepisach dla kierowców w UEINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas