Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon to limuzyna, która zgodnie z założeniem producenta ma konkurować z takimi autami jak Mercedes czy BMW. Wprowadzając ten model do sprzedaży, niemiecki koncern chciał odświeżyć stylistykę swoich aut, które do tej pory słynęły raczej z solidności, a nie z ciekawego designu.
Volkswagen Arteon - najważniejsze informacje
Volkswagen Arteon to, jak na limuzynę przystało, samochód z bogatym wyposażeniem. /materiały prasowe

Volkswagen Arteon - najważniejsze informacje

Volkswagen Arteon to limuzyna, która zgodnie z założeniem producenta ma konkurować z takimi autami jak Mercedes czy BMW. Wprowadzając ten model do sprzedaży, niemiecki koncern chciał odświeżyć stylistykę swoich aut, które do tej pory słynęły raczej z solidności, a nie z ciekawego designu.

Historia Volkswagena Arteona

Arteon jest produkowany od 2017 roku. Został skonstruowany na bazie modułowej płyty podłogowej MQB. Jest to identyczna konstrukcja jak wykorzystywana przy produkcji Passata B8. Auto jest oferowane w czterech wersjach wyposażenia: Essence, Elegance, R-Line oraz R.

Auto wyróżnia się szerokim grillem, pokrywą silnika opadającą na błotniki oraz szerokimi lampami. Nowym rozwiązaniem jest też sposób montowania napędu, który jest ułożony poprzecznie do osi pojazdu. Według konstruktorów zabieg ten ma zaoszczędzić miejsce.

W 2020 roku producent zaproponował klientom nową wersję auta, czyli Shooting Brake. Jest to nadwozie typu kombi. Samochód po liftingu zyskał bardziej dynamiczną sylwetkę, pasującą do obecnych trendów w motoryzacji.

Volkswagen Arteon – dane techniczne

Arteon jest oferowany z czterema silnikami benzynowymi turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid). Pojemność napędów, w zależności od modelu, może wynosić od 1498 do 1984 cm³. Ich moc osiąga od 150 do 280 KM.

Volkswagen Arteon – opinie kierowców

Arteon to, jak na limuzynę przystało samochód z bogatym wyposażeniem. Poza standardowymi udogodnieniami producent wprowadził też kilka innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest moduł Travel Assist, który ułatwia pokonywanie tras w korkach oraz podczas robót drogowych. Za najlepszy silnik z gamy uważany jest 2.0 TDI. Jest on ekonomiczny i mało awaryjny.

Mankamentem modelu jest jego dosyć wysokie spalanie. Przy jeździe mieszanej wynosi ono ok. 7,5 l na 100 km. Dodatkowo wnętrze nie jest zbyt dobrze wygłuszone.

Przy dłuższym użytkowaniu często zdarzają się usterki skrzyni biegów. Powszechnym problemem w Arteonie są też hamulce. Powtarzające się awarie spowodowały, że Volkswagen wycofał ze sprzedaży 20 000 aut produkowanych w latach 2007–2018. W najnowszej wersji problemy te zostały już usunięte.

Volkswagen Arteon - Wiadomości

Volkswagen Arteon - Zdjęcia