Czesi wygrali z Polakami walkę o fabrykę. Teraz stracili na tym miliony euro

Volkswagen chciał zbudować sześć fabryk baterii, obecnie uznał, że wystarczą mu trzy
Volkswagen chciał zbudować sześć fabryk baterii, obecnie uznał, że wystarczą mu trzymateriały prasowe

Volkswagen rezygnuje z budowy gigafabryki w Czechach

  • w Szwecji we współpracy z firmą Northvolt - już działa i realizuje zamówienia
  • w Salzgitter w Niemczech - planowane rozpoczęcie produkcji w 2025 roku
  • w Walencji w Hiszpanii - planowany koniec budowy w 2025 roku
Biorąc pod uwagę uwarunkowania rynkowe, szczególnie powolny wzrost rynku aut elektrycznych w Europie, nie ma obecnie sensu z biznesowego punktu widzenia, aby podejmować decyzje o budowie kolejnych fabryk.

Czesi wydali miliony euro na fabrykę, której nie będzie

Sytuacja na rynku aut elektrycznych jest coraz trudniejsza

Jeździmy w Polsce nową Toyotą MiraiinteriaINTERIA.PL