Nowy Rolls-Royce Cullinan Series II. Po liftingu spełni jeszcze więcej marzeń

Aby pozostać w fenomenalnej formie, czasami nawet najlepsi muszą poprawić to i owo. Przykładem jest Rolls-Royce Cullinan Series II, który debiutuje właśnie nad Wisłą. Ultraluksusowy SUV brytyjskiej marki po modernizacji potrafi spełnić jeszcze więcej marzeń wymagających klientów. Elitarnej nowości przyglądaliśmy się podczas polskiej premiery.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series II zadebiutował na polskim rynku
Nowy Rolls-Royce Cullinan Series II zadebiutował na polskim rynkuJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Jeśli nie masz SUV-a w ofercie, to prędzej czy później znajdziesz się w sporych tarapatach - ta zasada dotyczy również producentów aut egzotycznych i ultraluksusowych. Klienci zawsze uważali inaczej, ale prawda jest taka, że bez podniesionych, rodzinnych i praktycznych aut, wiele elitarnych marek miałoby dziś ogromne kłopoty finansowe lub po prostu byłyby już historią.

SUV-y uratowały elitarne marki

Przykładem niech będzie Porsche Cayenne, które kilkadziesiąt lat temu wytykano palcami, a dziś jest najchętniej kupowanym modelem producenta z Zuffenhause. Z biegiem lat potencjał w segmencie dużych SUV-ów dostrzegli również inni luksusowi gracze - Bentley, Lamborghini, Aston Martin, Rolls-Royce, a nawet Ferrari.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Wygodne, wszechstronne i ciągle bardzo szybkie modele szybko stały się bestsellerami, poprawiając przy tym sprzedaż i wyniki finansowe. Dziś wybór jest już naprawdę spory - Bentayga, Urus, DBX czy Purosangue. Wszystkie te modele cieszą się naprawdę sporym zainteresowaniem zamożnych klientów i odpowiadają za lwią część wolumenu sprzedażowego.

Rolls-Royce Cullinan doczekał się liftingu

Wyjątkiem nie jest Rolls-Royce Cullinan, ultraluksusowy SUV brytyjskiej marki z Goodwood, którego nazwa odnosi się do największego znalezionego przez człowieka diamentu. Samochód na rynku pojawił się w 2018 roku i od tego czasu jest przez wielu uważany za najlepszego w swojej klasie. Przez długi czas tak jeszcze pozostanie, bowiem po sześciu latach obecności na rynku ów model doczekał się kuracji odmładzającej.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

W ramach modernizacji Cullinan zyskał nowy pas przedni, który zdobią węższe reflektory oraz nowe światła dzienne, które “spływają" po krawędziach odświeżonego zderzaka. Nowością jest także podświetlany grill Pantheon z niższą krawędzią czołową i poziomą linią horyzontu między światłami LED. W tylnej części nadwozia mamy do czynienia z bardziej wyrazistym zderzakiem, większymi końcówkami układu wydechowego oraz szczotkowaną płytą ochronną, która została wykonana ze stali nierdzewnej.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Po liftingu auto jest również oferowane z większymi, 23-calowymi felgami. Rolls-Royce Cullinan Series II wyróżnia się także cyfrowymi wskaźnikami, nową oprawą analogowego zegara i unikalną witryną po stronie pasażera na desce rozdzielczej.

Cullinan Serii II pozostaje wierny zasadzie ‘bez wysiłku, wszędzie’ i zachowuje cechy, które sprawiły, że ten samochód odniósł tak duży sukces. Jednocześnie reprezentuje prawdziwy postęp i rozwój, oparty na ewolucyjnym docenianiu luksusu, który dodaje Cullinanowi jeszcze więcej wyrazu i blasku.
podkreslił Frank Tiemann, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej i Azji Środkowej, Rolls-Royce Motor Cars
Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Po modernizacji samochód jest oferowany z nowymi tekstyliami tj. tkanina rayonowa wykonana z bambusa zwana Duality Twill. Materiał ten został zainspirowany rozległym gajem bambusowym w Le Jardin des Méditerranées na Lazurowym Wybrzeżu, który sąsiaduje z dawnym zimowym domem Sir Henry'ego Royce'a, Villa Mimosa. Cała tkanina Duality Twill wykorzystana w samochodzie może składać się z do 2,2 miliona ściegów (11 mil nici) i jest wynikiem dwudziestu godzin pracy.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Przyszłość Cullinana nie jest zagrożona

Rolls-Royce Cullinan po zmianach jest oferowany tylko i wyłącznie z mocarnym V12 o pojemności 6,75-litra, które generuje moc 600 KM i 900 Nm. Producent nie podaje czasu przyspieszenia - w końcu pośpiech poniża. Ceny modelu startują w Polsce od ok. 2 mln złotych, a mowa o samochodzie pozbawionym opcji lub indywidualnych dodatków, które klienci chętnie dobierają. W ubiegłym roku każdy sprzedany Cullinan miał przynajmniej jedną opcję z katalogu Bespoke.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Bogaci się bogacą. Rolls-Royce sprzedaje coraz więcej aut

Z roku na rok zainteresowanie autami z Goodwood jest coraz większe. W 2023 roku na ponad 50 rynkach sprzedało się 6032 samochodów, czyli o 11 więcej, niż w 2022 roku. Najważniejszym rynkiem dla brytyjskiej marki pozostają Stany Zjednoczone. Drugie miejsce zajmują Chiny, a dalej Bliski Wschód, Azja, Pacyfik i Europa. Które modele cieszą się największym zainteresowaniem? Cóż, ponad połowę całego wolumenu stanowiły SUV-y. Sporym “wzięciem" cieszy się od pewnego czasu elektryczne coupe Spectre, po które sięgają przeważnie młodsi klienci.

Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Nowy Rolls-Royce Cullinan Series IIJan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas