Ford Explorer całkowicie zrywa z tradycją. Na szczęście robi to dobrze

Ford Explorer gwałtownie zrywa z tradycją. Na szczęście robi to dobrze
Ford Explorer gwałtownie zrywa z tradycją. Na szczęście robi to dobrze Krzysztof MocekINTERIA.PL

Nowy Ford Explorer. Z klasycznego SUV-a w kompaktowego crossovera

Nowy Explorer jest zatem dużo mniejszy od swojego starszego brata.
Nowy Explorer jest zatem dużo mniejszy od swojego starszego brata.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Nowy Ford Explorer. Wnętrze, ekrany i liczne schowki

W elektrycznym Explorerze wszystkim sterujemy za pomocą centralnego ekranu.
W elektrycznym Explorerze wszystkim sterujemy za pomocą centralnego ekranu.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Niemal pionowy przód, kształt tylnych reflektorów i szerokie tylne słupki. Nawiązań do poprzednika tu nie brakuje.
Niemal pionowy przód, kształt tylnych reflektorów i szerokie tylne słupki. Nawiązań do poprzednika tu nie brakuje. Krzysztof MocekINTERIA.PL

Nowy Ford Explorer. Trzy warianty napędowe. Zasięg nawet do 600 km

Ford Explorer. Wersje napędowe

 
Napęd na tył, 77 kWh
Napęd na wszystkie koła 79 kWh
Moc
286 KM
340 KM
Moment obrotowy
545 Nm
134 Nm (silnik z przodu) i 545 Nm (silnik z tyłu)
Zasięg według WLTP
602 km (Explorer) lub 572 km (Premium)
566 km (Explorer) lub 532 km (Premium)
Czas od 0 do 100 km/h
6,4 s
5,3 s
Prędkość maksymalna
180 km/h
180 km/h
Maksymalna moc ładowania prądem stałym
135 kW
185 kW
Czas ładowania prądem stałym 10 – 80 proc.
Ok. 28 min.
Ok. 26 min.

Nowy Ford Explorer. Wrażenia z jazdy

 Dzięki modułowej konstrukcji platformy, inżynierowie z Forda mogli pobawić się nad własnymi ustawieniami.
Dzięki modułowej konstrukcji platformy, inżynierowie z Forda mogli pobawić się nad własnymi ustawieniami.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Przy spokojnej jeździe po drogach pozamiejskich nasz testowy model zużywał średnio 16 kWh.
Przy spokojnej jeździe po drogach pozamiejskich nasz testowy model zużywał średnio 16 kWh.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Nowy Ford Explorer. Podsumowanie oraz ceny

Maksymalna moc ładowania prądem stałym to 185 kW. Dzięki temu czas ładowania w zakresie 10-80 proc. to 26 min.
Maksymalna moc ładowania prądem stałym to 185 kW. Dzięki temu czas ładowania w zakresie 10-80 proc. to 26 min.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Nowy Ford Explorer. Z klasycznego SUV-a w młodzieżowego crossovera.
Nowy Ford Explorer. Z klasycznego SUV-a w młodzieżowego crossovera.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Pojemność bagażnika przy niezłożonych siedzeniach wynosi 450 litrów.
Pojemność bagażnika przy niezłożonych siedzeniach wynosi 450 litrów.Krzysztof MocekINTERIA.PL
 Da się tu dostrzec drobne ślady pokrewieństwa z Volkswagenem ID.4. Nie jest ich jednak wiele
Da się tu dostrzec drobne ślady pokrewieństwa z Volkswagenem ID.4. Nie jest ich jednak wiele Krzysztof MocekINTERIA.PL
W samochodzie wygospodarowano mnóstwo miejsca w obu rzędach siedzeń.
W samochodzie wygospodarowano mnóstwo miejsca w obu rzędach siedzeń.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Renault Austral. "Odwrócona" hybryda, z której nie chce się wysiadaćinteriaINTERIA.PL