W Polsce przybywa samochodów elektrycznych. Wzrost sprzedaży o 36 proc.
Samochody elektryczne, choć wciąż jeszcze nie zawojowały polskiego rynku, radzą sobie na nim coraz lepiej. W minionym miesiącu, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, zarejestrowano o 36 proc. więcej pojazdów zasilanych prądem.

W skrócie
- Samochody elektryczne zyskują na popularności w Polsce, a ich liczba wzrosła o 36% w stosunku do danych z poprzedniego roku.
- W sumie park samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w Polsce liczy 164 074 sztuki.
- Wzrostowi liczby rejestracji elektryków towarzyszy przyrost infrastruktury ładowania, która obejmuje obecnie ponad 9,5 tys. ogólnodostępnych punktów.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Choć samochody elektryczne wciąż nie sprzedają się tak dobrze, jak to prognozowano jeszcze kilka lat temu, ich liczba na polskich drogach systematycznie rośnie.
Ile samochodów elektrycznych jest w Polsce?
Jak wynika z Licznika Elektromobilności, prowadzonego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności na koniec kwietnia 2025 r. liczba osobowych i użytkowych samochodów zasilanych prądem wyniosła 90 817 sztuk. Przez pierwsze cztery miesiące tego roku liczba pojazdów na prąd wzrosła o 10 557 sztuk, czyli o 36 proc.
W sumie park zelektryfikowanych samochodów osobowych pod koniec kwietnia 2025 r. liczył 164 074 egzemplarze. Na tę liczbę składa się 81 997 samochodów elektrycznych i 82 077 hybryd typu plug-in.
W samym okresie styczeń - kwiecień liczba ta wzrosła z 13 935 (styczeń - kwiecień 2024) do 21 639 samochodów. To wzrost o 55 proc. Same elektryki stanowiły 9 811 sztuk, a hybrydy plug-in - 11 828.
Po polskich drogach jeździ znacznie więcej hybryd plug-in niż aut elektrycznych. Pod koniec kwietnia było to 1 071 602 sztuki. Od stycznia do kwietnia tego roku zarejestrowano 109 496 nowych aut typu PHEV. W analogicznym okresie roku poprzedniego było to 96 552. Oznacza to, że rok do roku liczba rejestracji wzrosła o 13 proc. Wynika to m.in. z faktu, że producenci coraz chętniej stosują tego typu napędy kosztem klasycznych aut spalinowych.
Jaka przyszłość elektryków w Polsce?
Mimo zmian prawnych i wynikającego z tego łagodniejszego rozliczania emisji dwutlenku węgla przez Unię Europejską, eksperci nie przewidują, by trend wzrostowy, jeśli chodzi o sprzedaż elektryków, się odwrócił.
W ubiegłym tygodniu w Parlamencie Europejskim przegłosowano zmianę sposobu realizacji celu redukcji emisji, który wynika z unijnego rozporządzenia 2019/631. Tym samym koncerny motoryzacyjne w latach 2025-2027 zyskały większą swobodę co do terminu wypełnienia wspomnianych obowiązków
Według eksperta, nowelizacja unijnych przepisów nie odwróci jednak notowanego od początku roku trendu wzrostowego w naszym kraju. PSNM prognozuje, że liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych w latach 2025-2026 może być nieco niższa względem prognozowanych wyników. Mimo wszystko ekspert wskazuje, że wynik sprzedaży na rynku osobowych elektryków powinien na koniec tego roku być o ok. 40 proc. lepszy niż w poprzednim roku.0
Jakub Faryś, prezes PZPM wskazał z kolei na znaczenie dopłat dla sprzedaży samochodów zasilanych prądem.
Liczymy, że w połowie roku nastąpi weryfikacja programu NaszEauto i do grona beneficjentów dołączą nabywcy samochodów dostawczych i mamy nadzieję, że również firmy
Ile jest stacji ładowania w Polsce?
Powoli rośnie infrastruktura ładowania. Pod koniec kwietnia 2025 roku w Polsce funkcjonowały 9 524 ogólnodostępne punkty ładowania. Niestety, szybie stacje ładowania prądem stałym DC to wciąż wyraźna mniejszość, jest ich tylko 3 056 (32 proc.). Z tego wynika, że a punkty ładowania prądem przemiennym o mocy mniejszej lub równej 22 kW, na których ładowanie trwa dwie godziny i dłużej stanowią aż 68 proc. sieci - jest do 6 468 punktów.