Volvo pokazało, jak dba o bezpieczeństwo. Zniszczyli auta na moich oczach

Volvo świętuje 25-lecie swojego centrum badawczo-rozwojowego. Z tej okazji Szwedzi pokazali nam, jak dbają o bezpieczeństwa.
Volvo świętuje 25-lecie swojego centrum badawczo-rozwojowego. Z tej okazji Szwedzi pokazali nam, jak dbają o bezpieczeństwa.Maciej OlesiukINTERIA.PL

W skrócie

  • Volvo jest pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa samochodowego, czego dowodem jest m.in. wprowadzenie trzypunktowych pasów bezpieczeństwa i fotelików montowanych tyłem do kierunku jazdy.
  • Centrum badawczo-rozwojowe Volvo Safety Centre w Goteborgu od 25 lat umożliwia testowanie rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa poprzez odwzorowywanie wszelkiego rodzaju wypadków możliwych w rzeczywistości.
  • Volvo stale rozwija technologie bezpieczeństwa. Ostatnio marka zaprezentowała nowe wieloadaptacyjne pasy bezpieczeństwa. To jednak nie koniec innowacji.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Jakie systemy bezpieczeństwa wynalazło Volvo?

Jak działa Volvo Safety Centre?

Widok z lotu ptaka na nowoczesny kompleks przemysłowy z parkingiem pełnym samochodów i otaczającą go zielenią. Kompleks składa się z kilku budynków o różnej architekturze, w tym okrągłego budynku z różowymi elementami. Na terenie kompleksu widoczne są ...
Volvo Safety Centre zostało otwarte w 2000 roku. Szwedzi informują, że przez ćwierć wieku przeprowadzili w tym miejscu ponad 7 tys. testów zderzeniowych.materiały prasowe
Długi, pusty korytarz z metalową konstrukcją i kablami na podłodze
Na terenie centrum działają dwa tory testowe o długości kolejno 108 i 154 m. Auta mogą zderzać się z prędkością do 120 km/h.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Pomarańczowy, falisty przewód zawieszony na czarnym stelażu w laboratorium lub hali przemysłowej. Przewód jest podtrzymywany przez kilka niebieskich wsporników. W tle widać czerwone drzwi i inne wyposażenie warsztatowe
Spotkanie z łosiem to bardzo prawdopodobne zdarzenie w krajach skandynawskich. W związku z tym Szwedzi mają również przygotowaną barierę na test łosia.Maciej OlesiukINTERIA.PL
manekiny w niebieskich koszulkach Volvo Cars Safety Centre siedzą w fotelikach samochodowych i na siedzeniach
W czasie testów manekiny, samochody i bariery wyposażone są w czujniki pozwalające na rejestrowanie całego procesu w szczegółach.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak bezpieczne jest Volvo w razie wypadku?

Dwa pomarańczowe samochody Volvo po teście zderzeniowym w centrum bezpieczeństwa Volvo. Jeden samochód ma otwarte drzwi i widoczne są uszkodzenia. Drugi samochód jest ustawiony pod kątem, a jego tył jest uszkodzony. W tle widać sprzęt do testów zderzen...
Volvo przygotowało pokaz, w ramach którego zademonstrowało nam, jak wygląda zderzenie boczne z udziałem dwóch EX90.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Manekin w niebieskim ubraniu siedzi na miejscu kierowcy w samochodzie po wypadku. Przed manekinem znajduje się rozwinięta poduszka powietrzna. Drzwi samochodu są otwarte, a pomarańczowy element, prawdopodobnie służący do testów zderzeniowych, jest wido...
Na podstawie zebranych danych Volvo zadeklarowało, że pasażerowie biorący udział w takim zdarzeniu, jakie nam zaprezentowano, nie odnieśliby żadnych poważnych obrażeń.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak plany ma Volvo na przyszłość?

Zobacz również:

Duża, metalowa konstrukcja, przypominająca kontener lub komorę, stoi na betonowej posadzce w hali przemysłowej. Jej powierzchnia jest zbudowana z pionowych, metalowych płyt, z widocznymi otworami i łączeniami. Z boku konstrukcji widoczne są kable i prz...
Eksperci Volvo mogą wykorzystać do swoich testów m.in. ważącą 850 ton barierę ochronną. Maciej OlesiukINTERIA.PL
Żółte metalowe ramy wózków widłowych, niektóre zawieszone na dźwigu, inne stojące na posadzce w hali przemysłowej. Widać opony i inne elementy wyposażenia warsztatu lub magazynu.
Oprócz tego Volvo wykorzystuje również blisko 25 innych stałych i ruchomych barier. Maciej OlesiukINTERIA.PL
W bagażniku samochodu osobowego znajduje się złożony system elektroniczny. Widoczne są liczne przewody, moduły i urządzenia pomiarowe, co sugeruje, że samochód został przystosowany do celów badawczych lub testowych.
Testowane samochody wyposażone są w niezliczoną liczbę czujników rejestrujących każdy aspekt zderzenia.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Volvo Tech Hub w Krakowie już działaInteria plINTERIA.PL