Volkswagen Tayron ma polskie ceny. Mamy większy wybór niż Niemcy
Volkswagen Tayron to siedmioosobowy SUV, który w europejskiej gamie niemieckiego producenta zastąpił Tiguana Allspace. Polscy przedstawiciele marki nieoficjalnie zapewniali, że na tle zwykłego Tiguana cena nowego modelu będzie bardzo atrakcyjna. Teraz już wiemy, ile kosztuje Tayron – czy udało się dotrzymać obietnicy?
Spis treści:
Volkswagen Tayron zastępuje Tiguana Allspace w roli siedmioosobowego SUV-a. Wariacja Tiguana nie zdobyła zbyt dużej popularności, a jako jedną z przyczyn producent wskazywał nieświadomość klientów, że takie auto w ogóle istnieje - potwierdziło to specjalne badanie. Teraz poinformowano, że ruszyła polska przedsprzedaż Tayrona. Auto dostępne jest już w konfiguratorze.
Volkswagen Tayron w Polsce. Jakie wersje wyposażenia?
Volkswagen Tayron dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia - Life, Elegance oraz R-Line (tak jest np. w Niemczech). Ale nie w Polsce. U nas do wyboru będą również nieznacznie droższe od bazowych odmiany Life Plus i R-Line Plus. Póki co polscy klienci mogą zdecydować się na jeden z czterech wariantów. W konfiguratorze nie ma możliwości wyboru wersji Elegance.
Standardową jest wersja Life. Na jej wyposażeniu znajdziemy m.in.:
- 10,25-calowy ekran wskaźników
- 12,9-calowy ekran multimediów
- bezprzewodową łączność z telefonem (Android Auto i Apple CarPlay)
- trzystrefową klimatyzację automatyczną
- 17-calowe felgi aluminiowe
- pneumatycznie regulowane podparcie lędźwiowe dla przednich foteli
- osiem głośników
- podświetlane logo z przodu i z tyłu auta
- reflektory LED z dynamiczną regulacją zasięgu
- tylne lampy 3D LED
- czarne relingi dachowe
- bezkluczykowe uruchamianie samochodu
- system wspomagania parkowania Park Assist z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu
- system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania rowerzystów
- asystenta utrzymania pasa ruchu
- kamerę cofania
W wyższej odmianie, Life Plus, można liczyć dodatkowo na:
- reflektory z dynamiczną regulacją zasięgu oraz dynamicznym doświetlaniem zakrętów
- funkcję pamięci w Park Assist
- Park Assist Pro - asystent parkowania z funkcją zdalnego parkowania
- reflektory LED Plus
- srebrne relingi dachowe
- bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
W wyższej wersji, R-Line, klienci mogą liczyć dodatkowo na:
- adaptacyjne zawieszenie DCC Pro
- chromowane wykończenia przełączników
- fotel kierowcy ErgoActive
- podgrzewanie przednich foteli i kierownicy
- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- 19-calowe felgi aluminiowe
W tej wersji w standardzie nie znajdziemy jednak m.in. systemu bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika czy funkcji zdalnego parkowania.
Na szczycie oferty znajduje się odmiana R-Line Plus. Tutaj na wyposażeniu znajdziemy m.in.:
- elektrycznie sterowany szklany dach panoramiczny
- 20-calowe felgi aluminiowe
- Park Assist Pro z funkcją zdalnego parkowania
- bezdotykowe zamykanie i otwieranie klapy bagażnika
Bazowo auto w każdej wersji wyposażenia dostępne jest w odmianie pięciomiejscowej. Dwa dodatkowe miejsca kosztują 4,4 tys. zł. Nie możemy się na nie zdecydować, jeżeli kupujemy auto z hybrydą typu plug-in.
Jakie silniki ma Volkswagen Tayron?
W przyszłości Volkswagen Tayron będzie dostępny w siedmiu wersjach napędowych. Obecnie klienci mają do wyboru tylko trzy. W wariancie Life i Life Plus auto oferowane jest tylko z miękką hybrydą bazującą na benzynowym silniku 1,5. Układ oferuje 150 KM. W odmianie R-Line i R-Line Plus klienci mogą zdecydować się na hybrydę plug-in o mocy 272 KM (zasięg na prądzie 119 km) lub dwulitrową odmianę wysokoprężną o mocy 193 KM oferującą dodatkowo napęd na cztery koła (miękka hybryda i hybryda plug-in z napędem na przód). Silnik Diesla i miękka hybryda współpracują z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. W hybrydzie typu plug-in natomiast ma ona sześć przełożeń.
Ile kosztuje nowy Volkswagen Tayron?
Ceny Volkswagena Tayrona startują od 180 290 zł. Warto zauważyć, że wersje z dopiskiem "Plus" są nieznacznie wyższe od tych podstawowych, a oferują znacznie lepsze wyposażenie. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec pierwszego kwartału 2025 roku.
Wersja
|
Life
|
Life Plus
|
R-Line
|
R-Line Plus
|
---|---|---|---|---|
1,5 eTSI 150 KM
|
180 290 zł
|
181 090 zł
|
-
|
-
|
Hybryda plug-in, 272 KM
|
-
|
-
|
229 690 zł
|
231 390 zł
|
2,0 TDI, 193 KM, napęd na cztery koła
|
-
|
-
|
236 690 zł
|
238 390 zł
|
Wróćmy teraz do wspomnianych nieoficjalnych zapewnień polskich przedstawicieli Volkswagena. Deklarowali oni, że cenowo Tayron będzie bardzo atrakcyjną ofertą na tle nowego Tiguana. Porównywalna wersja Life ze 150-konną miękką hybrydą w przypadku Tiguana kosztuje 169 290 zł. Oznacza to, że za równo 11 tys. zł więcej otrzymujemy auto, które jest o 25 cm większe i ma o 11 cm większy rozstaw osi.
W ramach samego koncernu Volkswagena Tayron będzie konkurował z innym siedmioosobowym SUV-em, czyli Skodą Kodiaq. Choć egzemplarze pierwszej generacji czeskiego modelu są wciąż dostępne, to lepiej zdecydowanie porównać Tayrona z wchodzącym na rynek drugim wcieleniem. Ceny aut na rok modelowy 2025 z identycznym układem napędowym, czyli 150-konną miękką hybrydą, startują od 168 350 zł (Skoda deklaruje, że najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki to 174 850 zł). To oznacza, że Tayron jest nieznacznie, ale jednak zauważalnie droższy. Ponadto w standardzie Kodiaqa znajdziemy takie udogodnienia jak podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień czy manetki do zmiany biegów. Warto jednak zaznaczyć, że obecnie czeski model oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Selection i Sportline. Jeśli kierować się nazewnictwem marki w innych modelach, można śmiało założyć, że pierwsza z nich nie jest docelowo podstawową odmianą. Warto też dodać, że w przypadku Kodiaqa zapłacimy więcej za trzeci rząd siedzeń - 5,1 tys. zł.