Unia chce elektryków, Stellantis liczy straty. Produkcja w Europie zagrożona

Citroën ë-Berlingo Van oferuje zasięg do 280 km w cyklu WLTP
Citroën ë-Berlingo Van oferuje zasięg do 280 km w cyklu WLTPINTERIA.PL

W skrócie

  • Stellantis ostrzega przed zamknięciem fabryk samochodów dostawczych we Francji, Hiszpanii i Włoszech przez zbyt rygorystyczne unijne limity emisji CO2.
  • Koncern stoi przed trudnymi wyborami – szybka elektryfikacja lub ograniczenie produkcji silników spalinowych to jedyne sposoby uniknięcia wysokich kar finansowych.
  • Wysokie koszty energii, spadek popytu i konkurencja z Chin pogłębiają problemy branży motoryzacyjnej w Europie.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Stellantis znów wstrzymuje produkcję. Nie ma chętnych na elektryki
Stellantis kilkukrotnie wstrzymywał już produkcję aut elektrycznych.Katarzyna Zaremba/East NewsEast News

2,6 mld euro kary dla Stellantisa? Szef europejskiego oddziału bije na alarm

Zobacz również:

Sprzedaż spada, Chińczycy zyskują. Stellantis stracił w pierwszej połowie 2025 r. ponad 2,3 mld euro

Fiat e-Ducato. W Gliwicach ruszyła produkcja nowego dostawczaka
Fiat e-Ducato produkowany jest w GliwicachFiatmateriały prasowe

Ważą się losy europejskiej produkcji lekkich aut dostawczych. UE musi wprowadzić zmiany

Nowy Mercedes CLA bez tajemnic. Nowa generacja, nowe technologie, nowy napędAdam MajcherekINTERIA.PL