UE wycofuje się z zapowiadanego zakazu. Fani sportowych aut odetchnęli

Paula Lazarek

Z włókna węglowego tworzy się elementy konstrukcji pojazdów, ale także używa się go do poprawy prezencji samochodu
Z włókna węglowego tworzy się elementy konstrukcji pojazdów, ale także używa się go do poprawy prezencji samochodu INTERIA.PL

W skrócie

  • Unia Europejska postanowiła nie wpisywać włókna węglowego na listę materiałów zakazanych, co oznacza, że nadal będzie ono używane w przemyśle motoryzacyjnym.
  • Decyzja jest kluczowa dla takich producentów jak McLaren, Ferrari czy Lamborghini, które wykorzystują karbon do poprawy osiągów i redukcji masy samochodów.
  • Problematycznym aspektem włókna węglowego są obawy dotyczące jego recyklingu oraz bezpieczeństwa w miejscu pracy, jednak nie jest ono toksyczne samo w sobie.
  • Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii

Karbon zostaje. UE wycofuje się z zakazu

Włókno węglowe w motoryzacji

Czy włókno węglowe rzeczywiście jest groźne?

To najbardziej ekskluzywne Mercedesy na świecie. Powstają w PolsceINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?