Toyota zakończyła sezon GR Cup. Wiatr i mróz nie zatrzymały kierowców
23 listopada 2024 roku na torze wyścigowym Autodrom Słomczyn odbył się zlot miłośników sportowych modeli Toyoty z serii GR i GRMN. Licznie przybyli uczestnicy mieli okazję doskonalić swoje umiejętności w wyścigowej jeździe po torze, podziwiać wyjątkowe modele japońskiego producenta oraz wziąć udział w turnieju simracingowym. Wydarzenie to zamknęło trzeci sezon amatorskiego pucharu Toyoty, który z każdym rokiem przyciąga coraz większą liczbę zawodników.
Toyota Gazoo Racing Polska zakończyła trzeci sezon popularnego pucharu Toyota GR Cup zorganizowanego dla fanów sportowych samochodów marek Toyota - w szczególności dla kultowych modeli z serii GR oraz Lexus. Rywalizacja sportowa toczyła się od kwietnia do października i składa się z zawodów rozgrywanych na profesjonalnych torach wyścigowych i autodromach oraz ich wirtualnych odpowiednikach.
Zlot fanów japońskiej motoryzacji będący jednocześnie zwieńczeniem tegorocznych zmagań miał miejsce na położonym w Grójcu torze wyścigowym Autodrom Słomczyn. Obiekt o łącznej długość 1093 metrów od lat przyciąga wyczynowych kierowców za sprawą trudnych techniczne pętli i przecięć umożliwiających tworzenie wielu różnych kombinacji przejazdów. Podczas działalności toru odbywały się tutaj imprezy z serii m.in. Rallycross, lokalne puchary, a także kursy na licencje sportowe.
Na uczestników jesiennej edycji zlotu czekało prawdziwe zatrzęsienie atrakcji. Zainteresowani mogli potrenować wyścigową jazdę na torze, zapoznać się z wyjątkowymi autami Toyoty na wystawie car spot, czy wziąć udział w turnieju simracingowym na popularnej platformie Forza Motorsport. Pomimo zapowiadanych trudnych i iście zimowych warunków, nie zabrakło kierowców chętnych do szlifowania swoich umiejętności, a parking obiektu szybko zaroił się od pieczołowicie przygotowanych modeli Toyoty.
Chociaż wyraźny prym wiodły modele GR Yaris, GR86 oraz GR Supry, nie brakowało także starszych pojazdów, w tym zmodyfikowanych egzemplarzy GT86 oraz MR2. Zespół Toyota Gazoo Racing Polska przygotował ponadto cztery testowe modele, które były dostępne w ramach przejazdów treningowych z instruktorem. Wśród nich szczególną uwagę przyciągnęła wyczynowa Toyota Yaris TRC RN2, zaprojektowana specjalnie pod kątem markowego pucharu Toyoty startującego w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Za projekt wyścigowego Yarisa w całości odpowiada Complex Motorsport, będący jednocześnie promotorem tej stosunkowo przystępnej serii. Do samego auta wrócimy jeszcze zresztą na naszych łamach, bo także i my mieliśmy okazję sprawdzić się za jego kierownicą. Wrażenia bez wątpienia zasługują na osobny tekst.
W trakcie wydarzenia odbyła się także ceremonia wręczenia nagród za sezon 2024. Kierowcy samochodów z linii GR konkurowali w dwóch grupach GR Yaris Cup i GR Open Cup, a właściciele pozostałych samochodów marek Toyota i Lexus w grupie Race & Fun. Rozwinięciem tegorocznej rywalizacji były nowe klasy GR Yaris Stock Cup, Hachi-Roku oraz Time-Attack.
Tytuł mistrzowski w Gr Yaris Cup zapewnił sobie Nikolas Krzemiński, wygrywając z 18 innymi kierowcami. Mariusz Miąsko stoczył ciężki bój o drugie z rzędu zwycięstwo w GR Open Cup, gdzie zmierzyło się 11 kierowców w modelach GR Supra i GR86. Dariusz Mrok okazał się najlepszy w grupie Race & Fun (21 kierowców) oraz w klasie Hachi-Roku (12 kierowców). Jan Biegoń triumfował w klasie Time-Attack (16 kierowców), a Diana Prietz zwyciężyła w klasie GR Yaris Stock Cup, wyprzedzając czterech konkurentów.
Organizatorzy zapowiedzieli już nadejście kolejnego sezonu GR Cup w 2025 roku, co z pewnością stanowi doskonałą wiadomość dla fanów szybkiej motoryzacji. Trudno bowiem wyobrazić sobie lepszą okazję do sprawdzenia swoich umiejętności w kontrolowanych warunkach, a jednocześnie do doskonalenia swoich zdolności za kierownicą.