Ten model nie ma sobie równych w Polsce. To absolutny hit

Toyota wciąż cieszy się popularnością wśród polskich klientów. Biorąc pod uwagę dane od początku roku japońska marka ma prawie jedną piątą udziału w naszym rynku. Szczególną sympatią niezmiennie darzymy jeden model.

Toyota to najchętniej wybierana marka wśród polskich klientów. Który model cieszy się największą popularnością?
Toyota to najchętniej wybierana marka wśród polskich klientów. Który model cieszy się największą popularnością?materiały prasowe

Toyota najpopularniejszą marką wśród Polaków

Toyota jest niezmiennie ulubioną marką Polaków. W pierwszych czterech miesiącach tego roku zarejestrowano łącznie 39 159 samochodów osobowych i dostawczych z logo japońskiego producenta. Wynik ten jest o 16 proc. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a także zapewnia Toyocie udział w polskim rynku na poziomie 19,2 proc.

Sprzedaż samochodów w 2024 r. Który model jest najpopularniejszy?

Najchętniej kupowanym przez polskich klientów modelem niezmiennie jest Corolla. Polski importer chwali się, że to pierwsze auto, które w tym roku przekroczyło liczbę 10 tys. zarejestrowanych egzemplarzy - do końca kwietnia sprzedano 10 411 sztuk (oznacza to, że co czwarte auto Toyoty sprzedane w tym roku w Polsce to Corolla).

Toyota Corolla to najchętniej kupowane przez Polaków auto w tym roku.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Oprócz Corolli w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych samochodów w naszym kraju znalazły się jeszcze cztery inne modele Toyoty. Na ostatnim stopniu podium uplasował się Yaris Cross z liczbą 5 731 sprzedanych egzemplarzy. Czwarte miejsce zajął C-HR (4 852 sztuki), piąte Yaris (4 682), a siódme RAV4 (4 228).

Sprzedaż samochodów w kwietniu. Lider nie będzie zaskoczeniem

A jak wyglądała sytuacja w samym kwietniu? Japońska marka sprzedała łącznie w naszym kraju 8 927 samochodów, czyli o 40 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Jeśli chodzi o miejsce lidera, zaskoczenia nie będzie - w minionym miesiącu Polacy najchętniej decydowali się na Corollę. Łącznie sprzedano 2 360 sztuk tego modelu. W porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim jest to wzrost o 52 proc. W pierwszej dziesiątce zestawienia za kwiecień znalazły się jeszcze trzy modele Toyoty. Na trzecim miejscu uplasował się Yaris (1 249 sprzedanych egzemplarzy), na czwartym RAV4 (1 215), a na piątym C-HR (1 166).

Toyota Corolla dostępna jest w trzech odmianach nadwozia - hatchback, sedan i kombi. W ofercie znalazły się łącznie trzy wersje napędowe.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Toyota Corolla. Napędy, ceny

Toyota Corolla dostępna jest w trzech wersjach nadwozia - hatchback, kombi oraz sedan. W przypadku dwóch pierwszych odmian klienci mogą zdecydować się wyłącznie na układy hybrydowe. Do wyboru jest odmiana 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force generująca 196 KM. Decydując się na sedana można wybrać 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 125 KM (z sześciobiegową skrzynią manualną lub bezstopniową automatyczną) lub wspomnianą już 140-konną hybrydę.

Ceny hatchbacka startują od 125 tys. zł (jest to cena promocyjna, zgodnie z ceną katalogową samochód w podstawowej wersji wyposażenia kosztuje 126 900 zł). Sedan to wydatek w wysokości co najmniej 106 900 zł. W przypadku kombi natomiast trzeba zapłacić minimum 129 tys. zł (cena promocyjna, katalogowa - 130 900 zł).

"Gość Wydarzeń". Krzysztof Gawkowski padł ofiarą oszustwa. "Wiele osób jest w takiej samej sytuacji"Polsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas