SUV-y są bardziej niebezpieczne, niż się sądzi. Jasne wyniki badań

Według analizy IIHS wyższe nadwozia SUV-ów, odpowiedzialne są za poważniejsze obrażenia u potrąconych rowerzystów
Według analizy IIHS wyższe nadwozia SUV-ów, odpowiedzialne są za poważniejsze obrażenia u potrąconych rowerzystówLukasz Solski/East News

Czy SUV-y są bardziej niebezpieczne dla rowerzystów i pieszych?

Rowerzyści potrącani przez SUV-y, wpadają pod ich koła

SUVy mają tendencję do przewracania rowerzystów, przez co mogą być oni przejechani, zamiast sprawiania, że lądują oni na masce. Może być to spowodowane tym, że wyżej poprowadzony przód w SUVach uderza rowerzystów, powyżej ich środka ciężkości.
  • obrażenia nóg były podobne w przypadku obu rodzaju pojazdów
  • obrażenia głowy były o 63 proc. poważniejsze w przypadku SUV-ów
  • ogólnie obrażenia w przypadku SUV-ów były poważniejsze o 55 proc.

SUV-y są także znacznie groźniejsze dla pieszych

Zmiany w punktach karnych, najmocniejsze w historii BMW. Moto flesz odc. 86