Skoda zwolni nawet 6 tys. osób. Powodem – samochody elektryczne
Skoda planuje zwolnienie około 6 tys. pracowników w ramach działań mających na celu redukcję kosztów i lepsze zarządzanie wydatkami związanymi z wdrażaniem strategii pojazdów elektrycznych. Decyzja ta wynika z globalnego spadku popytu na tego rodzaju auta i ma na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynku.

Skoda, podobnie jak wielu innych producentów samochodów, mierzy się z poważnymi wyzwaniami związanymi z kosztownym przejściem na pojazdy elektryczne. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami, czeski producent zamierza wdrożyć plan restrukturyzacyjny, który w dłuższej perspektywie ma na celu zwiększenie sprzedaży aut elektrycznych o 8 proc., mimo globalnego spadku popytu.
Skoda zapowiada zwolnienia. Pracę straci nawet 6 tys. osób
Niestety, realizacja ambitnych planów wiąże się z masowymi zwolnieniami. Jakiś czas temu dyrektor generalny Skody, Klaus Zellmer, poinformował niemieckie Automobilwoche, że czeski producent planuje zmniejszyć zatrudnienie w obszarach pośrednich o 15 proc. Działania podejmowane wspólnie ze związkiem zawodowym KOVO mają na celu zabezpieczenie przyszłości firmy. Przedstawiciel marki zaznaczył, że redukcja etatów może objąć nawet 6 tys. osób.
Co istotne, w oficjalnym komunikacie Skoda podkreśliła, że celem działań jest stopniowa korekta poziomu zatrudnienia w obszarach pośrednich przy wykorzystaniu standardowych metod, takich jak naturalna rotacja. Oznacza to, że firma może nie zatrudniać nowych pracowników na miejsce tych odchodzących na emeryturę. Ponadto producent zapowiedział aktywne wsparcie w zakresie przekwalifikowania i podnoszenia kwalifikacji w ramach specjalnego programu.
Restrukturyzacja ma pomóc Skodzie pozostać konkurencyjną
Dzięki wdrożeniu programu restrukturyzacji Skoda zamierza utrzymać konkurencyjność i rentowność w kolejnych latach. Klaus Zellmer zapowiedział również, że 13 marca 2025 r. firma ogłosi wyniki finansowe za 2024 rok oraz przedstawi prognozy dotyczące przyszłości marki. Jednocześnie pomimo zapowiedzianej redukcji zatrudnienia, Skoda przewiduje wzrost liczby stanowisk w obszarach strategicznych dla całej Grupy Volkswagen, takich jak Centrum Kompetencji IT oraz rozwój silników.
Każdy, kto ma wątpliwości co do stabilności i sukcesu naszego modelu biznesowego, powinien przyjrzeć się temu bliżej
Skoda nie rezygnuje z elektryfikacji. Będzie elektryczna Octavia?
Dyrektor marki podkreślił także, że Skoda nie zamierza rezygnować z rozwoju gamy elektrycznych modeli. Klaus Zellmer uważa, że "kolejny elektryczny model wyszedłby Skodzie na dobre" i sugeruje, że może to być bateryjna wersja Octavii. Warto zaznaczyć, że Octavia jest obecnie najchętniej kupowanym modelem marki, a jej spalinowe warianty cieszą się dużą popularnością również wśród firm.