Sensacyjna sprzedaż Maybachów w Chinach

Mercedes sprzedaje w Chinach miesięcznie niemal tyle nowych Maybachów, ile poprzedni model, w swoich najlepszych czasach, znajdował nabywców przez rok i to na całym świecie!

W ciągu jednego miesiąca Chińczycy kupują blisko 500 sztuk Maybachów. W najlepszym dla tego rynku roku 2003 sprzedało się ich w sumie 600. Wtedy jeszcze Maybach był osobną marką, dzisiaj to już "tylko" najbardziej luksusowa wersja klasy S. Wtedy cena auta startowała od 350 tys. dolarów, dzisiaj - od 250 tysięcy. Nie zmienia to jednak faktu, że taki skok to niekwestionowany sukces i ogromny postęp producenta w walce o najbardziej wymagających klientów.

Mercedes w Chinach sprzedaje Maybacha w wersjach S500 i S600 od lutego, chcąc właśnie dzięki nim odebrać klientów m.in. Rolls-Royce’owi i Bentleyowi. Jak widać, z niezłym skutkiem.

Reklama

Wszystko to jest częścią szerszego, ambitnego planu producenta ze Stuttgartu, którego celem jest prześcignięcie do końca dekady BMW i Audi w łącznej liczbie samochodów sprzedawanych na świecie.

Maybach, w swojej nowożytnej odsłonie (firma narodziła się przed I wojną światową) powrócił na rynek w 2002 roku - jako osobna marka w portfolio Mercedesa. Ze względu na mało satysfakcjonującą sprzedaż (tuż przed likwidacją: 200-300 aut rocznie) Mercedes położył kres jej samodzielnemu istnieniu. W 2015 roku Maybach powrócił, ale już w zmienionej koncepcji - nie jako osobny model, a wyjątkowo luksusowa wersja klasy S.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy