Maybach
Wtorek, 9 stycznia 2024 (19:47)
Aktualizacja Piątek, 12 stycznia 2024 (11:15)
Historia firmy Maybach jest dość zawiła, gdyż tak naprawdę obejmuje trzy oddzielne koncerny. Pierwszy z nich działał od 1909 do 1940 roku, drugi od 2002 do 2012 roku, a ostatni – od 2014 roku aż do teraz, gdyż został połączony z firmą Mercedes-Benz. Koncern Maybach bywa przez wiele osób uznawany za pioniera w świecie najbardziej luksusowych i prestiżowych aut.
Maybach - najważniejsze informacje
-
Data powstania:
1909
-
Kraj:
Niemcy
Maybach. Co to za marka?
Firma Maybach jako oddzielny koncern powstała w 1909 roku, lecz początkowo nie zajmowała się produkcją aut, a wytwarzaniem jednostek napędowych. Jednak już od czasu pierwszego samochodu – modelu Maybach W1 – wszystko uległo diametralnej zmianie. To moment, od którego Maybach wyznacza trendy na rynku aut luksusowych. Samochody koncernu szybko stały się marzeniem wielu ówczesnych przedsiębiorców i zyskały sławę wśród elit całego świata.
Teraz, po ponad 100 latach historii firmy, Maybach dalej jest perłą w koronie luksusowej motoryzacji, lecz obecnie pod flagą grupy Mercedes-Benz. To oznacza, że jej dziedzictwo pojawia się tylko w niektórych modelach samochodów Mercedes jako ostateczna, najwyższa linia wyposażenia. Obecnie auta z poziomem wyposażenia Maybach to klasy S oraz GLS.
Historia firmy Maybach
Firma Maybach powstała w 1909 roku i została założona przez Wilhelma Maybacha i jego syna. Początkowo przedsiębiorstwo dostarczało silniki do sterowców, lecz szybko zajęło się produkcją luksusowych samochodów osobowych. Droga na szczyt zaczęła się od modelu W1, który powstał tylko w jednym egzemplarzu. Był to wariant testowy, który miał pokazać potencjalnym klientom realne możliwości produkcyjne koncernu. Później powstał model W3, a następnie DS – pierwszy na świecie samochód osobowy z silnikiem w układzie V12.
Śmierć Karla Maybacha, syna Wilhelma, sprawiła, że firma stała się własnością koncernu Daimler-Benz, którego nie interesowały losy nieco zapomnianego przedsiębiorstwa. Przez 40 lat (począwszy od 1960 roku), w firmie Maybach nie działo się dosłownie nic. Uległo to zmianie na początku XXI wieku. Wtedy powstały dwie luksusowe limuzyny – Maybach 57 i Maybach 62. Oba różniły się przede wszystkim długością – model 57 miał około 570 cm długości, a 62 – 620 cm. Firma w ten sposób chciała zawalczyć z koncernem Rolls-Royce. Niestety przegrała, osiągając znacznie niższy wynik sprzedaży (160 samochodów Maybach w stosunku do 2700 sprzedanych przez RR w tym samym okresie).
Począwszy od 2014 roku, koncern Mercedes-Benz postanowił przekształcić rolę firmy Maybach. Obecnie zajmuje się dostosowaniem aut Mercedes do najwyższych wymagań klientów. Królują w nich luksusowe materiały, w tym naturalna skóra, prawdziwe aluminium oraz egzotyczne drewno, a także bogate wyposażenie technologiczne. Najważniejszą wartością jest jednak ogromna ilość miejsca w drugim rzędzie foteli. Pasażer, wożony przez szofera, może liczyć na mnóstwo miejsca na nogi, chłodziarkę do schładzania szampana oraz na wiele innych atrakcji. Wśród nich warto wyróżnić fotele: z masażem, funkcją chłodzenia oraz podgrzewania, regulowane w wielu płaszczyznach i pokryte najwyższej jakości wypełnieniem.
Samochody Maybach w Polsce
Klienci z Polski, chcąc zakupić Mercedesa z poziomem wyposażenia Maybach, mogą to zrobić samodzielnie. Wystarczy odwiedzić jednego z wielu dealerów tej niemieckiej firmy i złożyć zamówienie na Maybacha dokładnie w taki sam sposób, jak przy zamawianiu standardowego auta miejskiego. Duża i rozbudowana sieć dealerska oraz serwisowa sprawia, że użytkowanie aut z dopiskiem „Maybach” niczym nie różni się od eksploatacji innego auta tego koncernu. To spora zaleta dla osób, dla których liczą się dostępność i bezawaryjność danego samochodu i możliwość jego bieżącej obsługi w praktycznie każdym miejscu w kraju i na świecie. Oczywiście wyposażenie Maybach kosztuje znacznie więcej niż pozostałe.
Popularne modele Maybachów
Firma Maybach w jej najnowszej historii, obejmującej okres od 2002 roku, oferowała mnóstwo ciekawych aut. Warto tu wspomnieć modele 57 i 62 – dwie limuzyny oddzielnej jeszcze firmy Maybach, których sprzedaż rozpoczęła się na początku XXI wieku. Różniły się od siebie jedynie długością kabiny pasażerskiej: w wariancie 62 była ona przedłużona. Wszystkie inne dane techniczne pozostały takie same.
Auto było niezwykle luksusowe. Przyciągało wspaniałym wyposażeniem wnętrza oraz kapitalną jakością, za którą oczywiście szła także cena. Topowe i najlepiej wyposażone egzemplarze kosztowały znacznie powyżej 1 000 000 zł, co na początku 2002 roku było zaskakująco wysoką kwotą. Sprzedaż była wysoce rozczarowująca, przez co koncern Mercedes-Benz wycofał firmę z rynku jako samodzielną w 2013 roku.
Auto było niezwykle luksusowe. Przyciągało wspaniałym wyposażeniem wnętrza oraz kapitalną jakością, za którą oczywiście szła także cena. Topowe i najlepiej wyposażone egzemplarze kosztowały znacznie powyżej 1 000 000 zł, co na początku 2002 roku było zaskakująco wysoką kwotą. Sprzedaż była wysoce rozczarowująca, przez co koncern Mercedes-Benz wycofał firmę z rynku jako samodzielną w 2013 roku.
Maybach, już jako opcjonalne i najwyższe wyposażenie topowych aut koncernu Mercedes-Benz, pojawił się na przestrzeni 2 dekad w wielu modelach tego producenta. Między innymi w klasie G, klasie S oraz w najnowszym SUV-ie firmy – modelu GLS. We wszystkich tych autach wyposażenie to odznacza się ponadprzeciętną jakością i zastosowaniem wyłącznie wyselekcjonowanych materiałów o wieloletniej trwałości. Oczywiście zmiany zachodzą także na zewnątrz, gdyż pojazdy Maybach mogą mieć np. dwukolorową karoserię oraz dużą liczbę chromowanych elementów i nietypowe felgi.
Maybach – ciekawostki na temat firmy
Maybach, mimo niezwykle luksusowego charakteru, był kolejnym producentem samochodów osobowych dotkniętym przez wojnę. Nie stało się to w wyniku bezpośredniego ataku militarnego, a z powodu zaprzestania produkcji pojazdów osobowych na rzecz wojskowych. Podczas II wojny światowej Maybach wytwarzał przede wszystkim części zamienne, kompletne jednostki napędowe i skrzynie biegów do pojazdów militarnych, w tym czołgów.
Maybach - Wiadomości
-
Lamborghini i Maybach rozbite w Warszawie. Co tam się wydarzyło?
Niedziela, 25 lutego (14:20)Weekend nie jest szczególnie udany dla kierowców luksusowych i drogich aut w Warszawie. W dwóch niezależnych kolizjach rozbite zostało Lamborghini Urus i Mercedes-Maybach klasy S. Oba... -
Nowy terenowy Maybach. To nawet nie jest on
Czwartek, 6 października 2022 (15:45)Pewien kierowca nie przestraszył się, że droga zamieniła się w błoto i postanowił dziarsko przez nie przejechać. Nie byłoby w tym może nic dziwnego, gdyby jechał jakimś SUV-em, a nie…... -
Project Maybach - pożegnanie z Virgilem Ablohem
Czwartek, 2 grudnia 2021 (12:46)Mercedes-Benz zaprezentował wizjonerski pojazd Project Maybach, który powstał we współpracy z niedawno zmarłym projektantem Virgilem Ablohem. -
Mercedes-Maybach S650 Cabriolet
Środa, 16 listopada 2016 (10:04)W Los Angeles rozpoczyna się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny. Na imprezie nie mogło zabraknąć reportera Interia.pl. -
Mercedes-Maybach S650 Cabriolet
Poniedziałek, 14 listopada 2016 (09:09)Już dziś dniami branżowymi rozpoczyna się międzynarodowy salon motoryzacyjny w Los Angeles. To dobra okazja, by zaprezentować światu najbardziej ekskluzywne, otwarte auto z oferty... -
Mercedes-Maybach S600 Guard. Najbezpieczniejsze auto na świecie!
Poniedziałek, 22 lutego 2016 (11:19)Wygląda na to, że w służbowych garażach głów państw i prezesów największych koncernów pojawi się wkrótce nowy pojazd. Firma ze Stuttgartu zaprezentowała właśnie model Mercedes-Maybach... -
Nowy wymiar luksusu. Oto Mercedes-Maybach klasy S!
Czwartek, 20 listopada 2014 (10:36)Na odbywających się równocześnie salonach motoryzacyjnych w Los Angeles i Guangzhou Mercedes oficjalnie zaprezentował klasę S w długo wyczekiwanej wersji Maybach. -
Mercedes-Maybach S600. Pierwsze zdjęcia!
Środa, 12 listopada 2014 (10:29)Na zbliżającym się salonie samochodowym w Los Angeles zadebiutuje Mercedes-Maybach S600. To pierwszy z pojazdów nowej submarki koncernu ze Stuttgartu.