Samochód zamówisz jak książkę. Amazon wprowadza nową ofertę

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych LA Auto Show 2023 firma Amazon ogłosiła, że od przyszłego roku w ofercie pojawią się również samochody. Pierwszą marką, która podejmie współpracę z gigantem branży e-commerce jest Hyundai. Samochody koreańskiej marki będzie można zamówić z odbiorem osobistym lub z dostawą pod same drzwi.

Amazon wprowadza do oferty nowe samochody. Pierwszy partnerem jest firma Hyundai
Amazon wprowadza do oferty nowe samochody. Pierwszy partnerem jest firma Hyundaimateriały prasowe

Amazon rozpoczyna sprzedaż samochodów

Amazon zaczynał od sprzedawania książek, płyt i filmów, a 30 lat później sprzedaje przez internet już dosłownie wszystko. Jak się okazuje, od przyszłego roku w ofercie firmy nie zabraknie również aut. Na tegorocznych targach motoryzacyjnych LA Auto Show 2023 w Los Angeles, gigant branży e-commerce ogłosił podjęcie współpracy z pierwszym producentem samochodów.

Hyundaia zamówisz jak książkę - z odbiorem lub z dostawą

Od drugiej połowy 2024 z poziomu komputera lub telefonu w Stanach Zjednoczonych będzie można zamówić auto marki Hyundai z odbiorem osobistym w salonie lub dostawą pod same drzwi. Dedykowana sekcja do sprzedaży samochodów pozwoli klientom Amazon wyszukiwać pojazdy dostępne w ich okolicy, w oparciu o szereg preferencji tj. model, wersja wyposażenia, kolor i opcje wyposażenia. Po wybraniu auta kolejnym krokiem będzie dokonanie płatności online z możliwością dobrania finansowania.

Nowe samochody będzie można zamówić z odbiorem osobistym w salonie lub z dostawą pod same drzwiHyundaimateriały prasowe

Lepszy kontakt z klientem i nowe doświadczenia

Zdaniem Amazon udostępnienie dilerom tak wielkiej platformy pozwoli na nawiązanie z klientami lepszych relacji. Bez potrzeby odwiedzania salonów i zbędnych formalności kupno nowego auta będzie szybsze i wygodniejsze. Amazon podkreśla także, że taki model biznesowy nie skreśla w procesie udziału dilerów i ich pracowników. Nie jest to model sprzedaży bezpośredniej, jak w przypadku Tesli, gdzie od początku do końca proces sprzedaży jest realizowany za pośrednictwem platformy internetowej. W przyszłości do oferty Amazon dołączą kolejne marki.

Hyundai i Amazon mają większe plany

Rozpoczęcie sprzedaży aut za pośrednictwem platformy jest tylko częścią działań, jakie w przyszłości planują obie marki. Hyundai ogłosił także, że ich samochody będą korzystać z usług Amazon Web Services jako preferowanego dostawcy usług w chmurze i zintegruje asystenta głosowego Alexa w następnej generacji pojazdów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas