Salon Frankfurt 2013 - Porsche 918 Spyder

Najnowszy model Porsche – 918 Spyder – został wreszcie pokazany w wersji seryjnej.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 SpyderPorsche

Ten supersportowy samochód ma konstrukcję nośną wykonaną z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym.

918 Spyder jest hybrydą z możliwością ładowania. Do napędu auta służą aż trzy silniki. Najważniejszy z nich to umieszczony centralnie V8 o pojemności 4,6 l i następujących parametrach: 608 KM przy 8600 obr./min i 530 Nm przy 6600 obr./min. 132 KM z litra pojemności to najlepszy wynik wśród wolnossących jednostek Porsche. Benzynowy silnik V8 wspomagają dwa elektryczne (energia do ich zasilania pochodzi z zestawu baterii litowo-jonowych ładowanych podczas jazdy lub z gniazdka. Ich ładowanie trwa 2 godziny przy napięciu 230V lub 30 min przy wykorzystaniu tzw. szybkiej ładowarki). Jeden umieszczono z tyłu (156 KM), a drugi z przodu (129 KM). Łączna moc układu hybrydowego wynosi aż 887 KM.

Kierowca Porsche będzie miał do wyboru aż pięć trybów jazdy. W pierwszym z nich, w pełni elektrycznym (E-Power) przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 s, a prędkość maksymalna - 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 30 km. W efekcie "918" ma średnio zużywać jedynie 3,3 l benzyny na 100 km (przy założeniu, że część tego dystansu pokonuje się dzięki zgromadzonej w akumulatorach energii).

Po drugiej stronie skali znajduje się tryb Hot Lap, pozwalający korzystać z pełnych możliwości samochodu. Sprint do "setki" zajmuje wówczas zaledwie 2,8 s. W ciągu 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h, a po 23 s od ruszenia - okrągłe 300 km/h! Wskazówka kończy swój bieg na 340 km/h.

Porsche 918 Spyder

Salon Frankfurt 2013 - Porsche 918 Spyder (czytaj więcej)

Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche

918 Spyder ma napęd na cztery koła, z tym że tylne napędzają silniki benzynowy i elektryczny, a przednie - tylko elektryczny. Przekładnia to siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa PDK. Supersportowe Porsche ma wielowahaczowe zawieszenie PASM, czyli adaptacyjny układ amortyzatorów oraz skrętną tylną oś. Przednie opony mają rozmiar 265/35 R20, a tylne - 325/30 R21.

Cena samochodu po przeliczeniu z euro wynosi ok. 3 mln złotych.

Padł kolejny rekord toru Nurburgring

Porsche 918 Spyder jest pierwszym samochodem seryjnym, który pokonał północną pętlę w mniej niż 7 minut. Samochód przejechał trasę o długości 20,6 km w dokładnie 6 minut i 57 s, co okazało się czasem o 14 s lepszym od poprzedniego rekordu.Wyczyn miał miejsce 4 września, już podczas pierwszej próby.

asz, msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas