Prawda o chińskich autach w Polsce. Wiemy, komu podbierają klientów

Z danych IBRM SAMAR wynika, że dla wielu polskich nabywców chiński samochód może być pierwszym nowym autem w życiu
Z danych IBRM SAMAR wynika, że dla wielu polskich nabywców chiński samochód może być pierwszym nowym autem w życiuPiotr KrólINTERIA.PL

W skrócie

  • Chińscy producenci samochodów umacniają pozycję na polskim rynku, choć w czerwcu zanotowano niewielki spadek rejestracji.
  • Większość nowych właścicieli chińskich aut wcześniej nie kupowała nowych samochodów lub wybierała samochody używane.
  • Największą stratę klientów na rzecz chińskich marek notują Kia, Toyota, Dacia, Hyundai i Skoda.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Nowy Chińczyk czy auto używane? Polacy mają nowy problem

Zobacz również:

W dużym stopniu klienci marek chińskich to są klienci którzy wcześniej kupowali w miarę świeże auta używane. Ale z reguły były one u schyłku lub już po gwarancji. Dziś za nieco wyższe kwoty uzyskują samochody o wiele lepiej wyposażone, nowe i z długim okresem gwarancyjnym. Szacujemy ze to zdecydowanie większa grupa niż klientów migrujących miedzy markami
tłumaczy w rozmowie z Interią szef IBRM Samar - Wojciech Drzewiecki.

Komu Chińczycy podbierają klientów? Na liście Dacia, Kia i Toyota

  • Renault (4,9 proc.),
  • Opla (3,8 proc.),
  • Volkswagena (3,7 proc.),
  • Suzuki (3,6 proc.),
  • Nissana (3 proc.).
To najlepsze chińskie auto w Polsce. Kosztuje od 115 500 złINTERIA.PL