Porsche Cayenne po liftingu - informacje i zdjęcia

Bardziej wyrazisty design, mocniejsze i bardziej oszczędne silniki oraz bogatszy zakres wyposażenia - oto najważniejsze cechy zmodernizowanego Porsche Cayenne. Model jako pierwszy na rynku będzie teraz dostępny jako hybryda "z wtyczką".

Porsche Cayenne po liftingu
Porsche Cayenne po liftinguPorsche
Dziś Cayenne to najpopularniejszy model w gamie Porsche. Przypada na nie około 50 proc. sprzedaży niemieckiej marki.

Cayenne to dowód wyjątkowego sukcesu w historii Porsche. Jego popularność przekroczyła wszelkie oczekiwania. Pierwsza generacja, produkowana w latach 2002-2010, znalazła 276 tys. nabywców, a sprzedaż drugiej, wprowadzonej w 2010 roku, osiągnęła już poziom 303 tys. sztuk. "Cayenne nie tylko zapewnia Porsche dochodowy wzrost, ale tworzy też solidne, ekonomiczne podstawy do inwestycji w przyszłe pokolenia sportowych modeli" - czytamy w komunikacie prasowym.

Design

Karoseria Cayenne zyskała bardziej wyraziste rysy. Nowy jest przedni pas, przednie błotniki i pokrywa silnika oraz wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach zderzaka. Uwagę zwracają też typowe dla Porsche, biksenonowe reflektory, standardowo montowane w modelu bazowym i S, wraz z czteropunktowym oświetleniem LED-owym do jazdy dziennej. Seryjne wyposażenie topowego Cayenne Turbo obejmuje reflektory LED-owe wraz z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Tylna partia nowego Cayenne również została odświeżona: wypełnienie lamp tworzy trójwymiarowy efekt, a światła stopu - podobnie jak LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej z przodu - mają czteropunktową formę. Wgłębienie tablicy rejestracyjnej, uchwyt bagażnika i klosze lamp zostały płynniej zintegrowane z tylną klapą, nowe końcówki wydechu są teraz połączone z dolną częścią zderzaka, a automatycznie sterowana pokrywa bagażnika należy do wyposażenia seryjnego.

W kabinie projektanci skupili swoje wysiłki na miejscu kierowcy, który ma do dyspozycji nową, wielofunkcyjną kierownicę sportową z łopatkami do zmiany przełożeń, wzorowaną na wolancie z 918 Spyder. Wygodę pasażerów tylnych foteli zwiększa dostępne na życzenie osobne sterowanie wentylacją.

Silniki

Zmodernizowane Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy, jako Cayenne S E-Hybrid. To pierwsze w segmencie SUV-ów auto hybrydowe z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Wszystkie odmiany silnikowe legitymują się lepszymi osiągami i niższym względem poprzedników zużyciem paliwa. Wariant S otrzymuje nową, 3,6-litrową jednostkę V6 biturbo, znaną z Macana.

W celu obniżenia zużycia paliwa wszystkie odmiany wyposażono w funkcję żeglowania (rozłącza silnik od układu przeniesienia napędu podczas odpuszczania gazu i eliminuje hamowanie silnikiem), udoskonalony system "auto stop-start plus" oraz zoptymalizowane zarządzanie chłodzeniem. Po raz pierwszy zastosowano w Cayenne aktywne klapy powietrza, zlokalizowane w środkowym odcinku układu dolotowego. System kontroli silnika otwiera je i zamyka zależnie od sytuacji na drodze oraz potrzeb układu chłodzenia, regulując ilość dopływającego powietrza. W zamkniętej pozycji klapy przyczyniają się do zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie - do obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV-ów. Model zastępuje odmianę S Hybrid. Wyposażono go w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego - z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km. 3-litrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wespół z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s i prędkość maksymalną równą 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy. Dzięki standardowej funkcji Porsche Car Connect kierowca Cayenne S E-Hybrid w każdej chwili ma dostęp do danych na temat pojazdu za pośrednictwem smartfona.

3,6-litrowy silnik V6 biturbo zastępuje jednostkę V8 pod maską Cayenne S. Średnio zużywa 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio V-ósemki. Podwójnie turbodoładowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Ze standardową przekładnią Tiptronic S Cayenne S przyspiesza od zera do "setki" w zaledwie 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h, do 259 km/h.

Do napędu topowego Cayenne Turbo służy 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w zakresie 2250-4000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 11,2-11,5 l/100 km.

Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu (więcej informacji)

Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche
Porsche Cayenne (2015)Porsche

3-litrowy turbodiesel V6 pod maską Cayenne Diesel osiąga moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.

4,2-litrowy turbodiesel V8 w Cayenne S Diesel legitymuje się mocą 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiąga prędkość maksymalną 252 km/h i zużywa średnio 8,0 l/100 km.

Układ jezdny

Z myślą o poprawie komfortu jazdy inżynierowie Porsche zmodyfikowali także nastawy resorowania Cayenne.

Hybryda w cenie diesla

Rynkowa premiera nowego Cayenne odbędzie się 11 października 2014 roku. W Niemczech Cayenne Diesel będzie kosztować 66 260 euro, Cayenne S - 80 183 euro, Cayenne S Diesel - 82 087 euro, Cayenne Turbo - 128 378 euro, a Cayenne S E-Hybrid - 82 087 euro, czyli tyle samo co wariant S Diesel i o około 1000 euro więcej od poprzedniego Cayenne S Hybrid. To efekt synergii realizowanej przez Porsche w dziedzinie technologii hybrydowej. W rezultacie cena Panamery S E-Hybrid zostaje obniżona o ponad 6000 euro, do 104 221 euro.

msob, źródło: Porsche

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas