Ponad milion aut w jeden miesiąc przejechało tunelem pod Ursynowem na S2

Kilkadziesiąt tysięcy kierowców korzysta każdego dnia z tunelu na Ursynowie w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy. Właśnie minął miesiąc od oddania do ruchu ostatniego odcinka S2, który połączył funkcjonujące już odcinki autostrady A2.

  • 4,6 km trzypasowej trasy pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów, której połowę długości stanowi najdłuższy drogowy tunel w Polsce, oszczędza sporo czasu. 
  • Wraz z dalszymi odcinkami S2 tunel łączy południowe dzielnice Warszawy, wyprowadzając dotychczasowy ruch tranzytowy z Dolinki Służewieckiej i Trasy Siekierkowskiej.

1,2 miliona pojazdów przejechało tunelem na Ursynowie

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowała miesiąc korzystania przez kierowców z tunelu na Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 20 grudnia 2021 roku przejechało nim ponad 1,2 mln pojazdów. 

Reklama

Drogowcy podliczają, że więcej kierowców - ponad 660 tysięcy - jechało w kierunku Terespola. W kierunku Poznania to nieco ponad 580 tysięcy.

Z chwilą otwarcia tunelu uruchomiony został odcinkowy pomiar prędkości. GDDKiA podkreśla, że to narzędzie bardzo pomocne do mobilizacji kierowców, aby ci przestrzegali ograniczenia prędkości. Do dziś w tunelu nie doszło do kolizji czy wypadku. 

Bezpieczeństwo w tunelu na S2 zależy w głównej mierze od kierowców

Drogowcy podkreślają, by podczas jazdy tunelem kierowcy przestrzegali ograniczeń prędkości. Dozwolona prędkość to 80 km/h. 

Ponadto należy trzymać odpowiedni dystans do poprzedzającego auta oraz unikać zmian pasa ruchu. 

W tunelu nie wolno się zatrzymywać, choć wielu kierowców łamało te zasady! Zapomnieli o tym, że jest on monitorowany przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum Zarządzania Tunelem (CZT) mają podgląd ze 134 kamer zamontowanych wewnątrz i na wlotach obiektu. 

Wizyjny system dozoru posiada funkcję automatycznego wykrywania określonych zdarzeń, np. pojawienie się pieszego na jezdni, zatrzymanie pojazdu lub jazdę pod prąd. 

Algorytmy są w stanie identyfikować, monitorować i zgłaszać sytuacje oraz obiekty mogące stanowić potencjalne ryzyko wypadku lub pożaru. Przekonali się o tym nieodpowiedzialni kierowcy, których niebezpieczne zachowania zostały zarejestrowane. 

GDDKiA podkreśla, że dostęp do monitoringu, oprócz CZT, mają również Komenda Stołeczna Policji oraz Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawa. 

Tunel jest wyposażony w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany jest system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana jest widoczność, a czujniki wykryją i zasygnalizują pożar. 

Tunel pod Ursynowem wyposażony jest w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. Znajdują się w nim również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa.

Wzdłuż ścian tunelu znajdują się chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.

GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy