Polacy znów pokochali Mercedesy. Rekordowy wzrost sprzedaży

Mirosław Domagała

Mirosław Domagała

Aktualizacja

Rok 2024 okazał się bardzo dobry dla Mercedesa w Polsce. Niemiecki producent zanotował bardzo duży wzrost sprzedaży. Najchętniej wybieranym w naszym kraju modelem okazał się GLC SUV.

Mercedes w Polsce ma za sobą dobry rok
Mercedes w Polsce ma za sobą dobry rokMichał DomańskiINTERIA.PL

W 2024 z polskich salonów Mercedesa wyjechało 26 366 samochodów osobowych (bez Klasy V), ), co przekłada się na rekordowy 38-procentowy wzrost rok do roku. Tym samym Mercedes zdobył blisko 5-procentowy udział w rynku nowych samochodów w Polsce.

Dla porównania, cały polski rynek motoryzacyjny wzrósł o 16 proc. (551 576 rejestracji), a trzy czołowe marki premium, czyli Mercedes, Audi i BMW, liczone łącznie, zwiększyły sprzedaż o 21 proc.

Rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych Mercedesa

W zeszłym roku Mercedes sprzedał 3664 samochody z napędem zelektryfikowanym (hybryd PHEV i elektrycznych), czyli o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. To znów wzrost znacznie wyprzedzający cały segment (31 483 auta, + 4 proc.). Z salonów Mercedesa wyjechało 1517 samochodów elektrycznych (+25 proc; cały rynek: -3 proc.) i 2147 hybryd plug-in (+31 proc; cały rynek +13 proc).

Oznacza to, że samochody zelektryfikowane miały 14 proc. udziału w całkowitej liczbie rejestracji nowych Mercedesów w Polsce. Trzy najchętniej wybierane modele elektryczne to: EQA (471 szt., +63 proc), EQB (306 szt., +101 proc.) oraz EQE SUV (266 szt., +50 proc).

Dobra sprzedaż modeli spod znaku Maybacha i AMG

Ale Mercedes może się cieszyć również z dobrej sprzedaży samochodów najdroższych, których z salonu wyjechały 4124 egzemplarze. W liczbie tej zawierają się luksusowe Mercedesy-Maybachy, sportowe Mercedesy-AMG oraz Mercedesy Klasy S, EQS, GLS i klasy G. W 2024 roku łącznie stanowiły one 16 proc. całej sprzedaży niemieckiej marki w Polsce.

Klasa S (włącznie z Maybachem) pozostaje liderem segmentu luksusowych limuzyn (690 szt.). Klasa G znalazła 396 nabywców, roadstery SL padły wyborem blisko 100 klientów, a sportowe Mercedesy-AMG zarejestrowano w liczbie 2412 sztuk (+19 proc).

Najchętniej kupowane w Polsce modele Mercedesa

Najchętniej wybierane modele Mercedesa w Polsce to GLC SUV (3956 szt., +77 proc.) oraz GLC Coupé (3138 szt., +121 proc). Za nimi uplasowała się nowa Klasa E, która zaliczyła doskonały debiut i osiągnęła 67-procentowy wzrost liczby rejestracji (2162 egz.).

Dobre wyniki zanotowało również czterodrzwiowe coupé CLA (2042 egz.), a na uwagę zasługuje wynik nowego CLE – odmiana Coupé trafiła w ręce 771 nabywców.

Najwięcej nowym Mercedesów w zeszłym roku sprzedano na Mazowszu, w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku.

Volkswagen Tayron w Polsce. Ma 7 miejsc, 850 l bagażnika i mocnego dieslaMaciej OlesiukINTERIA.PL