Ulubione auta polskich milionerów. Czym się wożą?
Do końca września z polskich salonów wyjechało co najmniej 138 samochodów, których ceny, niekiedy ponad dwukrotnie, przekraczały milion złotych. Dane są jednak mocno niedoszacowane, bo nie obejmują np. takich marek jak Aston Martin (32 rejestracje), Bentley (72 rejestracje) czy chociażby Rolls-Royce (15 rejestracji). Które marki i modele cieszą się w Polsce największym wzięciem wśród nabywców, którzy Audi, BMW czy Mercedes traktują raczej w kategoriach marek budżetowych?
Spis treści:
Jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar i stworzonej przez firmę aplikacji analitycznej Mototrendy, od początku stycznia do końca września w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy co najmniej 138 samochodów wycenianych na więcej niż milion złotych.
Wśród producentów takich pojazdów prym wiedzie Ferrari z wynikiem 72 rejestracji i średnią ceną 1 716 924 złotych. Drugie miejsce zajmuje inna włoska legenda motoryzacji - Lamborghini (57 rejestracji, średnia cena 1 030 211 zł). Najniższy stopień podium przypadł w udziale marce McLaren z wynikiem 10 rejestracji i średnią ceną na poziomie 1 029 850 zł za samochód.
Marzysz o nowym Audi lub BMW? Ci klienci nimi gardzą
Blisko czołówki, ze średnią ceną 815 922 zł jest Alpine, której klienci od początku roku do końca września, zarejestrowali w Polsce 6 samochodów. Tuż za nią uplasowało się Maserati z wynikiem 39 rejestracji i średnią ceną 581 754 zł za samochód.
Średnia cena powyżej 500 tys. zł dotyczy jeszcze tylko Land Rovera, w gamie którego znajdziemy też modele marki Range Rover. Na tle pozostałych z wymienionych aut to producent, którego śmiało określić można mianem masowego. W tym roku na polskie drogi wyjechało już ponad 1651 nowych aut brytyjskiej marki, a średnia cena wyniosła 525 486 zł. A jak na tle supersamochodów z Włoch i Wielkiej Brytanii prezentują się auta marek niemieckich, francuskich czy włoskich?
Dwukrotnie większą sprzedażą niż Land Rover pochwalić się może Porsche. Do 30 września w Polsce zarejestrowano już 3385 samochodów legendarnej wytwórni. Średnia cena nowegogo Porsche, rejestrowanego w tym roku w naszym kraju, to 499 391 zł.
Dużo niżej w rankingu średnich cen plasują się takie marki jak:
- BMW (19 972 rejestracje, średnia cena 306 017 zł),
- Mercedes (25 236 rejestracji, średnia cena 304 653 zł),
- Lexus (10 703 rejestracje, średnia cena 300 928 zł),
- Volvo (11 818 rejestracji, średnia cena 256 724 rejestracje),
- Alfa Romeo (1 031 rejestracji, średnia cena 255 847),
- Audi (21 295 rejestracji, średnia cena 235 186 zł),
- DS (369 rejestracji, średnia cena 231 883 zł).
Najdroższe nowe auta w Polsce. Gdy Audi, BMW i Mercedes są zbyt pospolite
Bardzo interesująco prezentuje się lista najwyżej wycenianych modeli. Aż dwa - oba spod znaku Ferrari - pochwalić się mogą średnią ceną przekraczającą 2 mln zł. Chodzi Ferrari SF90 Spider (4 zarejestrowane w tym roku) ze średnią ceną 2 411 240 zł i Ferrari SF90 Stradale (5 zarejestrowanych w tym roku) z ceną 2 197 236 zł.
W statystykach rejestracji znajdziemy jeszcze 11 innych modeli, których średnie ceny przekraczają pułap miliona złotych. Chodzi o:
- Ferrari 812 GTS (2 rejestracje, średnia cena 1 717 446 zł),
- Maserati MC20 Cielo (1 zarejestrowane, cena 1 477 643 zł),
- Mercedes G (231 rejestracji, średnia cena 1 283 211 zł),
- Maserati GranCabrio (1 zarejestrowane , cena 1 227 117 zł),
- Ferrari F8 (1 zarejestrowane, cena 1 213 615 zł),
- Maserati Granturismo (1 zarejestrowane, cena 1 207 042 zł),
- Maserati GranTurismo (1 zarejestrowane, cena 1 195 450 zł),
- Maserati MC20 (1 zarejestrowane, cena 1 163 935 zł),
- Lamborghini Urus (24 zarejestrowane, średnia cena 1 030 211 zł),
- McLaren GT (1 zarejestrowany, cena 1 029 850 zł),
- Ferrari Roma (1 zarejestrowany, cena 1 017 550 zł.