Polacy szaleją na punkcie luksusowych hybryd. Te modele schodzą na pniu
Japońskie SUV-y cieszą się na polskim rynku coraz większym zainteresowaniem. Zwłaszcza te klasy premium, co dowodzi fakt, że od początku roku Lexus zarejestrował nad Wisłą ponad 9,5 tys. samochodów, czyli o blisko 40 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wiemy, które modele sprzedają się najlepiej.
Luksusowe i hybrydowe - to właśnie takie samochody cieszą się nad Wisłą coraz większym zainteresowaniem. Dowodem jest rosnąca sprzedaż SUV-ów w salonach Lexusa. Od początku roku zarejestrowano w Polsce 9520 samochodów tej marki, co jest wynikiem o 37,5 proc. lepszym, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Z kolei tylko w sierpniu na drogi wyjechało 1150 aut, czyli o 10,9 proc. więcej, niż w sierpniu 2023 roku.
Lexusy hitem wśród klientów indywidualnych
Autami Lexusa interesują się już nie tylko firmy, ale także coraz więcej indywidualnych klientów. Od początku roku 2656 aut trafiło w ręce osób prywatnych, czyli o 32 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym sierpniu dla klienci indywidualni wybrali 346 samochodów, co jest wynikiem aż o 87 proc. lepszym, niż w sierpniu 2023 roku. Co stoi za coraz lepszymi wynikami marki? Niewątpliwie bogata oferta hybrydowych SUV-ów i crossoverów, dobra dostępność samochodów i krótki czas oczekiwania na nowe egzemplarze.
Te modele Lexusa są najchętniej wybierane przez Polaków
Od początku br. roku najchętniej wybieranym modelem japońskiej marki jest NX - do końca sierpnia zarejestrowano w Polsce 3598 takich aut. Z kolei tylko w ósmym miesiącu tego roku wydano 403 samochody. Średniej wielkości SUV zajmuje na polskim rynku obecnie trzecie miejsce w konkurencyjnym segmencie D-SUV premium z udziałem na poziomie 16,1 proc.
Sporym zainteresowaniem cieszy się także większy Lexus RX. Flagowy SUV segmentu E jest drugim najchętniej wybieranym autem marki w Polsce. Od początku br. nad Wisłą zarejestrowano 1930 aut, z czego 92 egzemplarze w samym sierpniu. Jego udział po ośmiu miesiącach 2024 roku wynosi 15,6 proc.
Trzecie miejsce w klasyfikacji najchętniej wybieranych modeli Lexusa zajmuje przedstawiciel segmentu B-SUV. Nowy LBX, który wszedł do sprzedaży wiosną tego roku, sprzedał się już w ilości 1461 egzemplarzy. W samym sierpniu zarejestrowano 238 sztuk tego małego crossovera.
Czwartą lokatę wywalczył Lexus UX. Crossover C-SUV Premium z nową hybrydą 5. generacji o mocy 199 KM, ulepszonym układem jezdnym, cyfrowymi zegarami i najnowszymi systemami bezpieczeństwa Lexus Safety System sprzedaje się niewiele gorzej od miejskiej nowości. Od stycznia do sierpnia sprzedało się 1382 sztuk, z czego 229 w samym sierpniu.
Niezłym wynikiem pochwalić się może również Lexus ES, którego sprzedaż w segmencie E Premium odpowiada za 11,5 proc. udziału. Po pierwszych ośmiu miesiącach nad Wisłą zarejestrowano 889 hybrydowych limuzyn, zaś w samym sierpniu klienci w Polsce odebrali 160 samochodów.