Pieszy w odblaskach mniej bezpieczny? Systemy hamowania wpadają w pułapkę

Systemy AEB nocą mogą nie widzieć pieszych, nawet jeśli mają na sobie odblaski. Testy zaskoczyły ekspertów
Systemy AEB nocą mogą nie widzieć pieszych, nawet jeśli mają na sobie odblaski. Testy zaskoczyły ekspertów123RF/PICSEL

Systemy AEB zawodzą nocą – testy Hondy CR-V, Mazdy CX-5 i Subaru Forester

  • w zupełnej ciemności,
  • przy słabym oświetleniu (10 luksów – odpowiednik słabo oświetlonego przejścia dla pieszych),
  • przy standardowym oświetleniu drogowym (20 luksów – amerykański standard dla przejść).
Manekiny użyte w testach IIHS, ubrane w różne rodzaje odzieży: białą, czarną, z odblaskowymi paskami oraz kurtkę odblaskową. Badania wykazały, że systemy AEB miały największe problemy z wykrywaniem pieszych w odzieży odblaskowejmateriały prasowe

Pieszy w odblaskach niewidzialny dla systemów AEB? Niepokojące wyniki badań

Dlaczego systemy wykrywania pieszych mają problem z odblaskami?

Technologia AEB jest wciąż niedoskonała – co muszą poprawić producenci?

Test wideo Renault Rafale. Duży SUV, a pali mniej niż 5 l/100 kmAdam MajcherekINTERIA.PL