Nowy Mercedes GLC EQ w zimowych testach. Jak sprawdził się w ekstremalnych warunkach?

Paula  Lazarek

Mercedes sprawdza swojego nowego, elektrycznego GLC EQ w ekstremalnych warunkach. Zamaskowane prototypy nowego SUV-a trafiły na zimowe testy do Szwecji, gdzie musiały zmierzyć się z lodem, śniegiem i temperaturami poniżej -25°C. Jak wypadły?

Mercedes sprawdza swojego nowego, elektrycznego GLC EQ w ekstremalnych warunkach.
Mercedes sprawdza swojego nowego, elektrycznego GLC EQ w ekstremalnych warunkach.Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing photo by Andre Tillmann on behalf of Mercedes-Benz AGmateriały prasowe

Mercedes GLC EQ - testy na śniegu i lodzie w arktycznych warunkach

Mercedes GLC EQ to elektryczna wersja popularnego SUV-a. Żeby sprawdzić, czy elektryczny napęd poradzi sobie w trudnych warunkach, zamaskowane egzemplarze trafiły na zimowe testy w Szwecji.

Inżynierowie Mercedesa sprawdzali, jak działa napęd na cztery koła na śniegu i lodzie, czy baterie tracą dużo zasięgu na mrozie, jak szybko ładuje się auto w zimowych warunkach oraz czy wnętrze pozostaje komfortowe w niskich temperaturach.

Testy wykazały, że GLC EQ dobrze radzi sobie w skandynawskiej zimie. Napęd 4MATIC potrafi dostosować się do nawierzchni - przednia oś może być odłączana w celu poprawy efektywności, a moment obrotowy jest rozdzielany tak, by zapewnić jak najlepszą trakcję.

Napęd 4MATIC i systemy trakcji w GLC EQ - jak działają na śliskiej nawierzchni?

Mercedes wyposażył GLC EQ w napęd 4MATIC, który na bieżąco analizuje warunki na drodze i dostosowuje rozdział momentu obrotowego. Każdy z silników elektrycznych jest sterowany osobno.

Nowy system hamowania rekuperacyjnego pozwala na odzyskiwanie energii podczas jazdy. W zależności od warunków na drodze, system automatycznie decyduje, czy bardziej efektywne będzie klasyczne hamowanie, czy maksymalne wykorzystanie rekuperacji.

Mercedes wyposażył GLC EQ w napęd 4MATIC, który na bieżąco analizuje warunki na drodze i dostosowuje rozdział momentu obrotowego. Każdy z silników elektrycznych jest sterowany osobno. Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing photo by Andre Tillmann on behalf of Mercedes-Benz AGmateriały prasowe

Zasięg Mercedesa GLC EQ i ładowanie w niskich temperaturach

Jednym z największych problemów samochodów elektrycznych w zimie jest spadek zasięgu. Mercedes GLC EQ został wyposażony w system zarządzania energią oraz wydajną pompę ciepła, które minimalizują straty energii.

Dzięki zastosowaniu architektury 800V auto obsługuje ultraszybkie ładowarki o mocy ponad 320 kW. To oznacza, że nawet w zimowych warunkach ładowanie baterii może trwać krócej niż w starszych modelach elektrycznych.

Pompa ciepła, która odzyskuje energię z silników elektrycznych i baterii, pozwala na efektywne ogrzewanie wnętrza bez dużego zużycia energii. W praktyce oznacza to, że nawet przy dużym mrozie samochód utrzymuje stabilny zasięg.

Jak Mercedes GLC EQ radzi sobie na śniegu?

Podczas testów w Arjeplog inżynierowie sprawdzali również systemy bezpieczeństwa i układ hamulcowy nowego GLC EQ. Elektryczny SUV korzysta z zaawansowanego systemu hamowania, który łączy klasyczne hamulce z rekuperacją energii.

Elektronika steruje hamowaniem w taki sposób, aby nie dochodziło do nagłych szarpnięć ani utraty stabilności. W przypadku awarii systemu automatycznie przełączany jest tryb klasycznego hydraulicznego hamowania.

Podczas testów w Arjeplog inżynierowie sprawdzali również systemy bezpieczeństwa i układ hamulcowy nowego GLC EQ. Elektryczny SUV korzysta z zaawansowanego systemu hamowania, który łączy klasyczne hamulce z rekuperacją energii.Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing photo by Andre Tillmann on behalf of Mercedes-Benz AGmateriały prasowe

Kiedy premiera Mercedesa GLC EQ?

Po testach w mroźnej Skandynawii Mercedes planuje sprawdzić GLC EQ w wysokich temperaturach - testy w Arizonie i Afryce mają ocenić, jak auto radzi sobie w upale.

Producent nie podaje jeszcze dokładnej daty premiery, ale wszystko wskazuje na to, że elektryczny Mercedes GLC EQ trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku.

Kia pokazała nowe elektryki. Sedan z zasięgiem 600 km i dostawczakMaciej OlesiukINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?