Nowe regulacje UE ws. ładowarek zaszkodzą kierowcom aut spalinowych

Jazda elektrykiem w trasie przestanie być problemem? Ładowarki co 60 km
Jazda elektrykiem w trasie przestanie być problemem? Ładowarki co 60 kmMirosław DomagałaINTERIA.PL

Szybka ładowarka co 60 km. Właścicielom elektryków ma być łatwiej

Stacje ładowania samochodów ciężarowych i autobusów mają znajdować się co 120 km i być zainstalowane w połowie głównych dróg europejskich do 2028 r.; w zależności od drogi ich moc ma wynosić od 1400 kW do 2800 kW. Państwa członkowskie mają zainwestować również w stacje tankowania wodoru, które do 2031 r. powinny być rozmieszczone przynajmniej co 200 km - czytamy w DW.

Ładowarki łatwiejsze w obsłudze. Koniec z naciąganiem kierowców

  • lokalizacji stacji,
  • cen obowiązujących w danym punkcie,
  • czasie oczekiwania na ładowanie.

Unijne przepisy uderzą w kierowców? W Polsce już widać problem

Poprowadzenie przewodów na odcinku np. kilkunastu kilometrów to inwestycja pochłaniająca miliony złotych, która nie ma szans się zwrócić w okresie dziesięciu lat dzierżawy gruntu - tłumaczy w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny operatora sieci ładowarek Powerdot w Polsce.
"Wydarzenia": Wraki samochodów wciąż zalegają na polskich ulicachPolsat NewsPolsat News