Nowe badania techniczne już obowiązują. Diagności zwrócą uwagę na jedną rzecz

Paweł Rygas

Paweł Rygas

Aktualizacja
Diagności muszą teraz sprawdzać działanie systemu eCall
Diagności muszą teraz sprawdzać działanie systemu eCallANDRZEJ ZBRANIECKIEast News

Nowe rozporządzenie w sprawie Stacji Kontroli Pojazdów

  • dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz uchylająca dyrektywę 2009/40/WE,
  • dyrektywa delegowana Komisji (UE) 2021/1717 z dnia 9 lipca 2021 r. zmieniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE w odniesieniu do aktualizacji niektórych oznaczeń kategorii pojazdów i dodania systemu eCall do wykazu bada tych elementów, metod, kryteriów uznania stanu technicznego za niezadowalający i oceny usterek w załącznikach I i III do tej dyrektywy.

Obowiązkowa kontrola systemu eCall to fikcja

W przypadku użycia interfejsu elektronicznego (nie określono jakiego), konieczne jest użycie oprogramowania, które obsługuje pojazdy danej marki, które nie są dostępne dla stacji.

Nowa klasyfikacja usterek na Stacjach Kontroli Pojazdów

  • usterki drobne (UD),
  • usterki istotne (UI),
  • usterki stwarzające zagrożenie (USZ).
  • usterki drobne,
  • usterki poważne,
  • usterki niebezpieczne.

Rewolucja w przeglądach od 1 stycznia 2023 roku

  • obowiązek fotografowania pojazdów w czasie przeprowadzania badań technicznych,
  • kary w postaci podwójnej wysokości opłaty za przegląd dla kierowców, którzy spóźnią się z wykonaniem obowiązkowego badania technicznego o dłużej niż 30 dni,
  • możliwość odwołania się od wyniku kontroli przez diagnostę do Transportowego Dozoru Technicznego
  • przejęcie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów przez Transportowy Dozór Techniczny
Moto Flesz - odcinek 62. Norma Euro 7, Lotus Eletre, koniec produkcji w FordzieMarek Wicher INTERIA.PL