Nowa Toyota Hilux jest (prawie) jak z Rajdu Dakar. Konkurenci powinni się bać?

Toyota Hilux otrzymała nową, usportowioną, a zarazem oferującą lepsze właściwości jezdne w terenie, wersję. Japoński producent rozszerzył rozstaw kół i zwiększył prześwit, a do tego wzbogacił swojego pick-upa o "mnóstwo sportowych akcentów, nawiązujących do sukcesów odniesionych w Rajdzie Dakar".

Toyota Hilux oferowana będzie w wersji GR SPORT II.
Toyota Hilux oferowana będzie w wersji GR SPORT II.materiały prasowe

Toyota Hilux to model, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. O jego wytrzymałości i trwałości świadczy fakt, że można go znaleźć niemal w każdej części świata. Teraz doczekał się usportowionej i oferującej lepsze właściwości jezdne w terenie wersji GR SPORT II.

Toyota Hilux GR SPORT II - wygląd

Wersję rozpoznamy po wielu czarnych elementach (nadkolach, grillu, lusterkach, stopniach bocznych, klamkach czy felgach, spoilerze nad przestrzenią ładunkową). Kontrastować z tym mają utrzymane w czerwonym kolorze sprężyny zawieszenia czy zaciski hamulców. Na czarnym grillu znajdziemy nawiązujący do klasycznych modeli marki napis "TOYOTA". Nie zabraknie również emblematów GR SPORT.

Na grillu nowej wersji Toyoty Hilux znajdziemy nawiązujący do klasycznych modeli napis "TOYOTA".materiały prasowe

Toyota Hilux GR SPORT II wyposażona jest w nowe, 17-calowe felgi. Zdaniem producenta koła mają też lepsze właściwości aerodynamiczne i niższą masę.

Nowa wersja Toyoty Hilux z większym rozstawem kół

Japoński zajął się również zdolnościami terenowymi Hiluxa. W drugiej odsłonie wersji GR SPORT zwiększony został rozstaw kół z przodu (o 140 mm) i z tyłu (o 155 mm) względem "zwykłego" Hiluxa. O 20 mm większy jest także prześwit. Zmodyfikowano także układ kierowniczy w taki sposób, by był on bardziej precyzyjny. Poprawiono również, pod kątem sportowego prowadzenia, zawieszenie i hamulce. Z przodu i z tyłu Hilux ma amortyzatory jednorurowe, które mają zapewniać lepsze tłumienie i szybszą reakcję w czasie jazdy po nierównościach. Z przodu samochód ma 17-calowe tarcze hamulcowe. Z tyłu natomiast hamulce bębnowe zostały 15-calowymi hamulcami tarczowymi.

Wnętrze Toyoty Hilux GR SPORT II

Toyota Hilux GR SPORT II ma podwójną kabinę. Wewnątrz znajdziemy czarną tapicerkę, z którą kontrastują czerwone pasy bezpieczeństwa. Usportowiony charakter modelu mają podkreślać pedały wykonane z aluminium oraz znajdujące się przy kierownicy łopatki do zmiany biegów. Toyota wprowadziła także hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Na zagłówkach przednich foteli oraz na wyświetlaczach znajdziemy logotypu GR SPORT.

Do obsługi multimediów służy 8-calowy ekran.materiały prasowe

Nowa wersja Hiluxa wyposażona jest w najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect. Obsługiwać go możemy za pomocą 8-calowego ekranu. W standardzie znajdziemy nawigację opartą na chmurzę. Oczywiście system samochodu możemy połączyć z naszym telefonem. Niestety, tylko w przypadku Apple CarPlay możemy zrobić to bezprzewodowo.

Nowa wersja Toyoty Hilux z silnikiem Diesla

Za wprawianie Hiluxa GR SPORT II odpowiada silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra. Zapewnia ona 204 KM i 500 Nm. Jednostka współpracuje z sześciobiegowym automatem.

Toyota Hilux GR SPORT II

Toyota Hilux GR SPORT IImateriały prasowe
Toyota Hilux GR SPORT IImateriały prasowe
Toyota Hilux GR SPORT IImateriały prasowe
Toyota Hilux GR SPORT IImateriały prasowe
Toyota Hilux GR SPORT IImateriały prasowe
Toyota Hilux GR SPORT IImateriały prasowe

Kiedy Toyota Hilux GR SPORT II trafi do sprzedaży?

Chętni na zakup Toyoty Hilux w nowej wersji będą musieli jednak trochę na nią poczekać. Sprzedaż modelu rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwsze samochody mają być dostarczone w drugim półroczu 2024 roku.

Wiozła koleżankę na kierownicy roweru. Zabawa skończyła się pod kołami autaPolicja KrasnystawPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas