Niemcy poprawiają tak bezpieczeństwo na drogach, a w Polsce grożą za to kary

W Niemczech lista pojazdów, które mogą legalnie poruszać się na retrofitach LED powiększyła się właśnie o 50 popularnych klasyków. W Polsce za korzystanie z takich żarówek wciąż grozi mandat i utrata dowodu rejestracyjnego
W Niemczech lista pojazdów, które mogą legalnie poruszać się na retrofitach LED powiększyła się właśnie o 50 popularnych klasyków. W Polsce za korzystanie z takich żarówek wciąż grozi mandat i utrata dowodu rejestracyjnegoPaweł RygasINTERIA.PL

Niemieckie klasyki pojadą na retrofitach

  • wszystkie odmiany  produkowanych od 1966 roku Mini (w tym "wariacje" w postaci takich wozów jak np. Innocenti, Leyland-Innocenti czy późniejsze modele pokroju Mini Moke),
  • klasyczne Land Rovery (serii 88 i serii 109),
  • klasyczne Jaguary (Mark II, Mark X),
  • klasyczne MG (m.in. MB Roadster i MG Midget),
  • Morgan plus 8,
  • klasyczne modele Triumpha (Spitfire, TR5, TR6, TR7).

Retrofity nielegalne w Polsce. Jak to działa w Niemczech?

  • Austrii,
  • Chorwacji,
  • Francji.

Retrofity a sprawa polska. Legalnie tylko z indywidualnym zaświadczeniem

Niemieckie zaświadczenia nieważne w Polsce. Ministerstwo "nie prowadzi prac"

Jedynie fakt wydania świadectwa homologacji typu ONZ może stanowić podstawę do uznania wyposażenia pojazdu za takie, które może zostać zainstalowane w pojeździe i gwarantować zgodność z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.
Resort nie prowadzi obecnie żadnych prac nad systemowym rozwiązaniem pozwalającym stosować żarówki typu retrofit w samochodach wyposażonych pierwotnie w oświetlenie halogenowe.

Założysz LEDy, zapłacisz mandat

eVan 1, BMW X1 M35i xDrive, nowa Toyota C-HR. Moto Flesz - odc. 97INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?