Niemcy likwidują strefy czystego transportu. Koniec zakazów dla starych aut

Coraz więcej niemieckich miast likwiduje strefy czystego transportu "umweltzone".
Coraz więcej niemieckich miast likwiduje strefy czystego transportu "umweltzone".Michael Weber IMAGEPOWER/Imago Stock and PeopleAgencja SE/East News

Badenia-Wirtembergia likwiduje strefy czystego transportu. Nie są już potrzebne

  • Heidelbergu,
  • Karlsruhe,
  • Pfinztal,
  • Schrambergu.
  • Wendlingen am Neckar,
  • Schwäbisch Gmünd,
  • Ilsfeld,
  • Urbach.

Nie ma sct - można się rozejść. Dlaczego Niemcy rezygnują z umweltzone?

Podejmują środki przeciwko jakości powietrza.

Czy niemieckie strefy czystego transportu przyniosły spodziewany efekt?

Różnice w polskich i niemieckich strefach czystego transportu

Umweltzone - Niemcy trują swoich obywateli starymi dieslami. W Polsce to nie do pomyślenia

Krajowy Plan Odbudowy a strefy czystego transportu

Wprowadzone zostanie obowiązkowe tworzenie Stref Czystego Transportu w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 100 tys., gdzie występuje przekroczenie szkodliwych substancji w stosunku do progów UE zanieczyszczenia powietrza, oraz rozszerzona zostanie możliwość ich wprowadzenia na wszystkie obszary miejskie niezależnie od liczby mieszkańców w terminie do 30 czerwca 2024 roku - czytamy w KPO.

W tych polskich miastach powstaną strefy czystego transportu

  • stację pomiarową przy Al. Wiśniowej we Wrocławiu (strefa Aglomeracja Wrocławska),
  • stację pomiarową przy Al. Krasińskiego w Krakowie (strefa Aglomeracja Krakowska),
  • stację pomiarową przy Al. Niepodległości w Warszawie (strefa Aglomeracja Warszawska),
  • stację pomiarową przy ul. Plebiscytowej w Katowicach (strefa Aglomeracja Górnośląska).
Moto Flesz: 80: Lifting Corolli, zapowiedź Kii EV9, nowy samochód medyczny F1