"Nie no, tyle to nie”. Bazowa Honda Civic kosztuje już prawie 160 tys. zł

Jeśli komuś się wydawało, że w momencie wprowadzenia do sprzedaży Civic 11. generacji był rozczarowująco drogi, nie powinien oglądać marcowego cennika.

Od wprowadzenia do sprzedaży modelu 11. generacji importer podniósł cenę dwukrotnie
Od wprowadzenia do sprzedaży modelu 11. generacji importer podniósł cenę dwukrotniemateriały prasowe

O Hondzie Civic e:HEV można powiedzieć wiele dobrego. To świetnie jeżdżące auto z bardzo oszczędnym układem napędowym i ponadprzeciętnie przestronnym wnętrzem. Ale to wciąż po prostu kompakt segmentu C - konkurent Golfa i Corolli. Kiedy w czerwcu ubiegłego roku Honda zaprezentowała cennik tego modelu, wielu złapało się za głowę. Startował od kwoty 139 900 zł, a kończył się na 159 900 zł.

Dziewięć miesięcy, dwie podwyżki

Od tamtej chwili minęło dziewięć miesięcy, a polski importer zdążył już dwukrotnie podnieść cenę auta. W najnowszym cenniku bazowa wersja kosztuje już 157 700 zł, czyli o zaledwie 2200 zł mniej, niż kosztowała topowa odmiana modelu w chwili salonowego debiutu. Ceny wszystkich wersji Hondy Civic przedstawiają się następująco:

  • Elegance - 157 700 zł 
  • Sport - 163 900 zł 
  • Advance 177 900 zł

Dlaczego Honda Civic podrożała?

Tak jak się można było spodziewać, polski importer zwraca uwagę na rosnące koszty produkcji oraz transportu samochodów - po zamknięciu fabryki w brytyjskim Swindon Civiki przyjeżdżają do Europy prosto z fabryki w Japonii. Nie bez znaczenia jest też dotykająca wszystkich inflacja.

Czy Honda Civic jest faktycznie bardzo droga?

Jak to zwykle bywa - odpowiedź brzmi: "to zależy". Patrząc na ceny bazowe modeli konkurencji - tak, jest droga. Dla przykładu:

  • Kia Ceed S 1.0 - 93 900 zł
  • Opel Astra 1.2 Turbo Edition - 109 800 zł
  • Toyota Corolla Active 1.8 Hybrid - 120 900 zł
  • Volkswagen Golf 1.0 - 115 090 zł

Jednak gdy poszukamy wersji z porównywalnym wyposażeniem (komplet systemów bezpieczeństwa z np. asystentem jazdy w korku włącznie), napędem (układ hybrydowy bazujący na silniku 2.0) i osiągami (średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km, przyspieszenie 0-100 km/h w 7,8 s), okaże się, że Civic ma cenę całkiem konkurencyjną.

"Civic za 160 tys. zł? Nie no, tyle to nie"

W sieci nie brakuje opinii, że Honda przesadziła z ceną. Widziałem wpisy potencjalnych klientów, których auto zachwyciło podczas jazdy testowej, ale przy obecnych cenach nie zdecydowali się złożyć zamówienia. Z drugiej strony - polski importer sprzedał dotąd wszystko co mógł. Od chwili debiutu do lutego wydał 344 samochody, a na kolejne 699 egzemplarze ma już zamówienia. Średni czas oczekiwania, biorąc pod uwagę zainteresowanie klientów i możliwości produkcyjne to obecnie co najmniej 13 miesięcy.

Honda Civic e:HEV - dane techniczne

Dane techniczne 
Silnik
benz. R4
Pojemność
1993 ccm 
Moc
143 KM (6000 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy
186 Nm (4500 obr./min) 
Moc silnika elektrycznego
184 KM
Maksymalny moment obr. silnika elektrycznego
315 Nm
Skrzynia biegów
e-CVT
Napęd
na przednie koła
Osiągi 
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Prędkość maksymalna
180 km/h 
Średnie zużycie paliwa
4,7 l/100 km 
Wymiary 
Długość
4551 mm
Szerokość
1802 mm 
Wysokość
1408 mm 
Rozstaw osi
2734 mm 
Pojemność bagażnika
415 l
Cena wersji bazowej
157 700 zł

***

Moto Flesz: 80: Lifting Corolli, zapowiedź Kii EV9, nowy samochód medyczny F1
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas