Mity dotyczące jazdy autonomicznej. Czy stracimy radość z prowadzenia?

article cover
INTERIA.PL

Mit nr 1: Samochody autonomiczne to normalne auta, tylko bez kierowcy

Digitalizacja pozwala nam uczynić mobilność jeszcze bezpieczniejszą, bardziej osobistą i przede wszystkim inteligentniejszą. Celem jest, by nasze pojazdy płynnie integrowały się z codziennym życiem naszych klientów. W ten sposób tworzymy prawdziwą wartość dodaną - przywracając im czas na rzeczy, które są dla nich ważne.
Oliver Hoffmann, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego

Mit nr 2: Samochód autonomiczny sam zapewni bezpieczeństwo na drodze

To nie jest rewolucja, ale raczej ewolucja. Krok po kroku w kierunku, który już staje się jasny.
Eric Hilgendorf, ekspert SocAIty

Mit nr 3: Samochody autonomiczne pozbawią przyjemności z jazdy

Musimy przemieszczać ludzi, ale nie samochody.
Torsten Gollewski, ekspert SocAIty

Mit nr 4: Samochody autonomiczne są podatne na atak hakerów.

Branża traktuje to teraz naprawdę poważnie. Ważnym jest, by uwzględniać bezpieczeństwo już w początkowej fazie projektowania, przez cały proces i we wszystkich aspektach działalności.
Sam Abuelsamid, ekspert SocAIty

Mit nr 5: Samochodom autonomicznym wystarczy mniej miejsca do parkowania.

Mit nr 6: Wciąż brakuje przepisów prawnych dotyczących autonomicznej jazdy.

Niemieccy ustawodawcy wiodą prym jeśli chodzi o regulację funkcji zautomatyzowanej jazdy, wyznaczając tym samym wstępne ramy prawne dla producentów w zakresie rozwoju tych technologii.
Uta Klawitter, szefowa działu prawnego AUDI AG

Mit nr 7: Samochód autonomiczny będzie musiał podejmować decyzje w kwestii życia i śmierci

Musimy odejść od teoretycznych dylematów i zająć się rzeczywistymi problemami, które dotykają firmy, takimi jak kwestie odpowiedzialności i oceny ryzyka.
Christoph Lütge, ekspert SocAIty

Mit nr 8: Samochody autonomiczne będą niedostępne dla ,,zwykłych" ludzi

Myślę, że w przyszłości będzie więcej opcji. Jazda autonomiczna będzie bardziej podzielona niż obecnie. I oczywiście istnieć będzie więcej różnych dostępnych trybów, których symptomy widzimy już dziś.
Pete Bigelow, ekspert SocAIty
Moto Flesz - odcinek 41. Motocykle na kategorię B, samochodowe premieryINTERIA.PL