Kraków nie chce oldtimerów? 50 dni w roku, a potem zakaz wjazdu

Krzysztof Mocek

Krzysztof Mocek

Aktualizacja
Ważny apel w sprawie SCT. Chcą uratować klasyczną motoryzację
Ważny apel w sprawie SCT. Chcą uratować klasyczną motoryzacjęJan Graczynski/East NewsEast News

Strefa Czystego Transportu a samochody klasyczne

Bezterminowo pojazdy historyczne rozumiane zgodnie z definicją określoną w art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 621, 655) lecz nie więcej niż 50 dni w roku kalendarzowym jeśli spełnione są łącznie następujące warunki: - przed dniem poprzedzającym kontrolę uprawnienia pojazd został zgłoszony do Prezydenta m. Krakowa i w celu pozytywnej weryfikacji uprawnienia…

Projekt Strefy Czystego Transportu jest nierealistyczny?

Bez trudu jesteśmy wstanie sobie wyobrazić jak przed letnim weekendem wpływa do urzędu miasta kilkadziesiąt zgłoszeń powodując ból głowy urzędników i nerwy mieszkańców czy zgłoszenia zostaną „obrobione” na czas
zaznacza Fundacja Krakowskie Klasyki
Samorządowi politycy, czy miejscy urzędnicy wiele razy korzystali z naszych nieodpłatnych odwiedzin na wszelkiego rodzaju imprezach. Byliśmy na płycie rynku głównego podczas WOŚP, w Muzeum Techniki, na zlotach, festynach, wystawach.
komentuje dla Interii jeden z krakowskich kolekcjonerów

Uratuj Klasyczną motoryzację w Krakowie. Petycja

Zarząd Transportu Publicznego tłumaczy zmiany w projekcie

Biorąc pod uwagę, że właściciele takich aut używają ich okazjonalnie – czy to w celach rekreacyjnych, czy też uczestnicząc w wydarzeniach motoryzacyjnych – zdecydowano się na dopuszczenie ich do wjazdu na obszar SCT. Aby jednak pojazdy te nie stały się podstawą do codziennego użytkowania, liczba dni została ograniczona do 50. Jest to liczba zbliżona do liczby tygodni w roku, co umożliwia okazjonalne weekendowe przejazdy lub udział w wydarzeniach przez cały rok, ale nie pozwala na ich codzienne wykorzystywanie.
zaznacza Interii Maciej Piotrkowski
Warto też podkreślić, że obecny projekt zakłada, iż pojazdy zabytkowe i historyczne należące do mieszkańców Krakowa będą mogły być zwolnione z wymogów SCT do 2030 roku, podobnie jak wszystkie inne pojazdy zarejestrowane na mieszkańców miasta. Pojazdy osób spoza Krakowa, po wykorzystaniu limitu 50 dni, będą zaś mogły do 2028 roku wjechać do strefy po wniesieniu stosownej opłaty.
dodaje Piotrkowski

Strefa Czystego Transportu. Nowy projekt uchwały

"Graffiti". Myrcha o zaostrzeniu kar dla kierowców-recydywistówPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?