Klienci Toyoty będą krócej czekać na auta. Wielka inwestycja w Europie
Toyota uruchomiła w Czechach swój pierwszy mega hub, który ma usprawnić logistykę w Europie Środkowej. Przełożyć się to ma skrócenie czasu oczekiwania klientów na zamówione auta marek koncernu.

Toyota otworzyła nowy hub. Samochody szybciej trafią do klientów
Toyota Motor Europe, czyli europejski oddział japońskiego producenta, poinformował o otwarciu mega hubu, który ma usprawnić logistykę koncernu w Europie Środkowej. Inwestycja zlokalizowana w czeskim mieście Kolin to największy tego typu obiekt japońskiego producenta w całej Europie.
Przedstawiciele europejskiego oddziału firmy spodziewają się, że nowy hub skróci czas dostaw samochodów Toyoty i Lexusa w Europie Środkowej. Kosztujące 17 milionów euro centrum logistyczne będzie dostarczać samochody do klientów w Austrii, Czechach, Niemczech, na Słowacji, Węgrzech i w Polsce. Rocznie ma być w stanie obsłużyć nawet 350 tys. samochodów.

Hub Toyoty ograniczy emisję dwutlenku węgla
Ponadto obiekt zwiększyć ma zwiększyć możliwości personalizacji aut na poszczególnych rynkach. To jednak nie wszystko, Toyota przekonuje, że rozwiązanie zredukuje emisję dwutlenku węgla w łańcuchach dostaw.
Ten strategiczny ruch nie tylko wzmacnia obecność Toyoty w Europie Środkowej, ale także pokazuje, że jesteśmy pewni potencjału, jakim dysponuje ten region. Poprzez tę inwestycję wspieramy innowacyjność, efektywność i zrównoważony rozwój, na czym skorzystają klienci, a także lokalna gospodarka.
Przedstawiciele europejskiego oddziału Toyoty zwracają uwagę, że producent systematycznie zwiększa udział transportu kolejowego kosztem drogowego w swojej logistyce. W związku z tym nowy hub wykorzystuje rozbudowaną sieć linii kolejowych, które łączą ze sobą poszczególne fabryki Toyoty w Europie. Jak wskazano, istniejące połączenia między obiektami w Wielkiej Brytanii, Francji i Czechach pozwoliły uniknąć wyemitowania 4 237 ton dwutlenku węgla od 2022 roku. Zwrócono również uwagę na połączenia kolejowe z Polską, blisko fabryki Stellantisa w Gliwicach, gdzie produkowany jest Proace Max (na mocy porozumienia zawartego między koncernami Proace Max jest bliźniakiem Fiata Ducato, Opla Movano, Peugeota Boxera i Citroena Jumpera). Pozwala ono zredukować roczne emisje CO2 o ok. 1 099 ton.