Kierowcy powiedzieli, jakiego wyposażenia oczekują. Producenci mogą się zdziwić

article cover
materiały prasowe

Kiedy samochody autonomiczne pojawią się na drogach?

Testujemy już od kilku lat autonomię poziomu czwartego (oznaczającą pełną samodzielność pojazdu, ale pozostawienie możliwości przejęcia kontroli przez kierowcę - przyp. red.) wraz z naszym partnerem Waymo. W samochodach jeżdżących po Phoenix w Arizonie nie mamy żadnych rozwiązań, pozwalających im na komunikowanie się z innymi pojazdami czy infrastrukturą. Co więcej od 18 miesięcy nie korzystamy już z kierowców czuwających nad prawidłowym działaniem systemu. Obecnie wsiadasz do Robotaxi i pojazd sam zabiera cię tam, gdzie chcesz.
powiedział Yves Bonnefont w rozmowie z Interią
Pełna autonomia w każdych warunkach to nadal kwestia wielu lat, jeśli nie dekad. Tymczasem firmy potrzebują pomysłu na biznes, który już działa. Aby to osiągnąć, trzeba zająć się prostszym problemem.

Kierowcom wcale nie zależy na pojazdach autonomicznych

  • 82,5 proc. - monitorowanie martwego pola w lusterkach
  • 80,3 proc. - cyfrowe lusterko wsteczne
  • 80 proc. - ostrzeganie przed ryzykiem kolizji
  • 80 proc. - automatyczne hamowanie awaryjne (w razie ryzyka kolizji z innym pojazdem, rowerzystą lub pieszym)
  • 79,8 proc. - system Night Vision
  • 64,9 proc. - autonomiczna jazda po drogach szybkiego ruchu
  • 64,5 proc. - autonomiczne odnajdowanie miejsca parkingowego i parkowanie w nim (bez kierowcy w pojeździe)
  • 63,7 proc. - autonomiczna jazda w mieście wymagająca nadzoru kierowcy
  • 63,1 proc. - autonomiczna jazda w mieście bez nadzoru kierowcy
  • 61 proc. - w pełni autonomiczna jazda

Jakie wnioski płyną z badania na temat zapotrzebowania na autonomiczne pojazdy?

Nowe Mitsubishi Colt i Renault Espace, sukces w Le Mans. Motoflesz - odc 95