Dacia Bigster ma polskie ceny - duży SUV za 99 900 zł. Wiemy co z LPG

Na 99 900 zł wyceniono w Polsce podstawową odmianę Dacii Bigster. Klienci mogą już składać zamówienia na długo wyczekiwany nowy model. W ofercie są cztery wersje wyposażeniowe i trzy odmiany napędowe. Niestety nie da się jeszcze kupić Dacii Bigster z fabryczną instalacją gazową.

Dacia Bigster jest o 23 cm dłuższa niż nowa Dacia Duster. O 4 cm - do 2,7 m - zwiększył się rozstaw osi
Dacia Bigster jest o 23 cm dłuższa niż nowa Dacia Duster. O 4 cm - do 2,7 m - zwiększył się rozstaw osiInformacja prasowa (moto)

9 stycznia dealerzy Dacii w Polsce oficjalnie rozpoczęli przyjmowanie zamówień na pierwszego w historii rumuńskiego producenta ”pełnowymiarowego SUV-a segmentu C” – mierzącą aż 4,56 m Dacię Bigster. W podstawowej odmianie – Essential – ceny Bigstera startują od 99 900 zł.

Dacia Bigster już w Polsce. Znamy ceny i wyposażenie

Obecnie w cennikach klienci mają do wyboru cztery odmiany wyposażeniowe:

  • Essential (cena od 99 900 zł),
  • Expression (cena od 107 400 zł),
  • Extreme (cena od 116 100 zł),
  • Journey (cena od 115 700 zł).

Dwie ostatnie – równorzędnie – pełnią rolę flagowych odmian. Różnią się jednak poziomem wyposażenia skonfigurowanym z myślą o nieco innych grupach nabywców.

Duży - 10-calowy - ekran na konsoli środkowej oferowany w standardzie w każdej odmianie Dacii BigsterInformacja prasowa (moto)

Odmianę Extreme skomponowaną z myślą o miłośnikach aktywnego spędzania czasy poznamy m.in. po:

  • panoramicznym oknie dachowym,
  • modułowych relingach dachowych,
  • ułatwiającej czyszczenie syntetycznej tapicerce Microcloud,
  • gumowych dywanikach i systemie mocowania gadżetów ”YouClip 3 w 1”

Dacia Bigster Journey to z kolei propozycja dla osób szukających wygodnego auta rodzinnego, które nie boi się dalszych podróży. Standardem są tutaj m.in:

  • ”komfortowe” fotele z tapicerką materiałową,
  • elektrycznie sterowany fotel kierowcy,
  • elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Dacia Bigster Essential za 99 900 zł. Wyposażenie podstawowe

Trzeba przyznać, że – jak na markę budżetową – cennik skonfigurowano całkiem hojnie. W przypadku otwierającej cennik Dacii Bigster Essential, za 99 900 zł otrzymamy m.in.:

  • aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17-cali,
  • kolorowy wyświetlacz zegarów (7 cali),
  • system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10 cali) ,
  • elektrycznie regulowane szyby (w 4 drzwiach),
  • kamerę cofania,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
  • czujniki parkowania,
  • manualną klimatyzację,
  • mocowania isofix na dwóch tylnych siedzeniach,
  • sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe),
  • pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy ADAS (rozpoznawanie znaków, rozpoznawanie zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, wspomaganie nagłego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu itd.).
Dacia Bigster to pełnowymiarowy SUV segmentu C. Rozstaw osi to aż 2,7 mInformacja prasowa (moto)

Bogatsza, wyceniona na 107 400 zł wersja Expression, odznacza się już m.in.:

  • dwustrefową, automatyczną klimatyzacją,
  • fotelem kierowcy z regulacją lędźwiową,
  • konsolą środkową ze schowkiem i podłokietnikiem,
  • tylną kanapą składaną w proporcjach 40:20:40 (standardowo 40:60),
  • tempomatem z ogranicznikiem prędkości,
  • automatycznym hamulcem postojowym.

Nowe kolory Dacii Bigster. W standardzie tylko biały

Co ciekawe, bazowa wersja Essential oferowana jest w kolorze białym. Za dopłatą (3 tys. zł) klienci mogą jeszcze wybrać kolory czarny lub szary. Dopiero w odmianie Expression przed klientami otwiera się pełna paleta barw obejmująca:

  • alpejską biel (kolor podstawowy),
  • czarną perłę (+3 tys. zł),
  • metaliczny brąz ”terracota” (+3 tys. zł),
  • zielony ”cedar” (+ 3 tys. zł), szary ”schiste” (+3 tys. zł),
  • niebieski ”indigo” (+3 tys. zł).

Dacia Bigster już w sprzedaży. Silniki i układ napędowy

Wszystkie ceny dotyczą bazowej wersji napędowej, czyli odmiany 140 TCe mild hybrid z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów. W takiej konfiguracji pod masą pracuje benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.2 l o mocy 140 KM. Bigster z takim napędem przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 180 km/h. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,4 l/100 km.

Już w podstawowej odmianie Essential w cenniku pojawia się wersja 130 TCe 4x4 (cena od 110 400 zł). Auto ma mniejszą moc (130 KM ale inaczej przebiegającą krzywą momentu obrotowego, co ułatwia jazdę poza utwardzonymi drogami). W takiej konfiguracji Bigster przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s (prędkość maksymalna to 180 km/h). Dopłata do takiej wersji – niezależnie od poziomu wyposażenia pojazdu – to 10 500 zł.

Bigster z aktywnym tempomatem? Musisz kupić hybrydę

Począwszy od odmiany Expression zamówić też można wersję hybrydową (ceny od 124 tys. zł). To obecnie jedyna opcja, by kupić Dacię Bigster z automatyczną skrzynią biegów i adaptacyjnym tempomatem (standard w hybrydzie w specyfikacji Journey lub Extreme)

Układ napędowy o nazwie HYBRID 155 składa się z czterocylindrowego, spalinowego silnika o pojemności 1,8 l (107 KM) i dwóch silników elektrycznych (silnik trakcyjny o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator). Samochód w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s i rozpędza się do 180 km/h. Średnie zużycie paliwa to – zdaniem producenta – 4,7 l/100 km.

Niestety wybór hybrydy podnosi cenę Bigstera w odmianie Journey i Extreme o 16 600 zł. Topowe odmiany w takiej konfiguracji kosztują więc:

  • Journey od 132 300 zł
  • Extreme od 132 700 zł.

Jeśli dołożymy do tego opcjonalny lakier (+ 3 tys. zł) czy pakiet zimowy za 2,3 tys. zł (podgrzewana kierownica, fotele i przednia szyba) ostateczne ceny osiągną pułap ponad 138 tys. zł.

Ile czekania na Dacię Bigster z LPG?

Polskim nabywcom najbardziej doskwierać będzie zapewne chwilowy brak w ofercie – zapowiadanej w momencie debiutu - odmiany z fabryczną instalacją LPG.

Jak poinformował Interię Janusz Chodyła z Renault Polska - lista zamówień na Dacię Bigster z fabryczną instalacją gazową otwarta zostanie w kwietniu. Pierwsze takie auta trafią do polskich klientów w lipcu.

Dobra wiadomość jest taka, że - niezależnie od wersji wyposażeniowej - dopłata do fabrycznej instalacji gazowej oferowanej dla silnika 1.2 l (wersja ECO-G 140) wynosi zaledwie 1300 zł. Oznacza to, że topowe Bigstery w odmianach Journey i Extreme z napędem ECO-G 140 koszować będą od 117 000 (Journey) i 117 400 (Extreme) tys. zł. Z dopłatą do lakieru oznacza to wydatek około 120 tys. zł.

Obecnie wiadomo jedynie, że pierwsze z zamówionych samochodów pojawić się mają w Polskich salonach wiosną.

Dacia Bigster już po premierze. Dostanie 140-konny silnik z instalacją gazowąPaweł RygasINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas