C5 CrossTourer - wyższy, ale bez 4x4
Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie (4-16 marca br.) Citroen zaprezentuje uterenowioną odmianę C5 kombi, zwaną CrossTourer.
Starzejący się Citroen C5 (obecna, druga generacja zadebiutowała pod koniec 2007 roku) to samochód wielce niedoceniany - z oszczędnymi silnikami, wyrazistym charakterem oraz poziomem komfortu niedoścignionym dla większości konkurentów. Receptą na zwiększenie sprzedaży modelu ma być wariant CrossTourer z plastikowymi nakładkami progów i nadkoli, 18-calowymi obręczami oraz podniesionym o 1,5 cm zawieszeniem.
C5 CrossTourer będzie oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś, ale jego terenowe walory rosną wraz z opcjonalnym zawieszeniem hydroaktywnym Hydractiv III+. Podczas jazdy z prędkością do 10 km/h prześwit można zwiększyć aż o 6 cm, do 40 km/h - o 4 cm, a do 70 km/h - o wspomniane 1,5 cm. Później zawieszenie powraca do ustawienia "drogowego", dzięki czemu zmniejsza się opór aerodynamiczny i zużycie paliwa.
Citroen C5 CrossTourer dostępny będzie z turbodieslami o mocy od 115 do 200 KM. (układ Hydractiv III+ można zamówić ze wszystkimi jednostkami za wyjątkiem najsłabszej). Model będzie konkurować m.in. z Volkswagenem Passatem Alltrack, Skodą Superb Outdoor oraz Subaru Outbackiem.
Citroen C5 CrossTourer
Citroen C5 CrossTourer (więcej informacji)
msob