Audi A1 i A1 Sportback po liftingu

Subtelna kosmetyka karoserii, opcjonalne, aktywne zawieszenie i nowe, 3-cylindrowe silniki - oto lifting Audi A1 oraz 5-drzwiowej wersji Sportback w skrócie.

Audi A1 po liftingu (2015)
Audi A1 po liftingu (2015)Audi

Zbudowana w oparciu o podzespoły Volkswagena Polo A-jedynka pojawiła się w sprzedaży w 2010 roku. Od tej pory znalazła ponad 0,5 mln nabywców. W ramach modernizacji Audi wyostrzyło nieco rysy jej przedniego pasa, wymieniło wkłady tylnych lamp i odświeżyło paletę lakierów oraz kolorowych dodatków w kabinie. Na liście dodatków pojawiła się m.in. nowsza generacja systemu multimedialnego MMI oraz funkcja udostępniania bezprzewodowego połączenia z internetem (hotspot). Nabywcy będą mieli do wyboru trzy nowe linie wyposażenia: design, active lub sport, różniące się szczegółami wykończenia. Sport ma też sztywniej zestrojone zawieszenie, ale nie tak sztywno jak w modelu sprzed liftingu.

Najoszczędniejsze benzynowe Audi A1 - z silnikiem 1.0 TFSI - ma średnio zużywać 4,3 l/100 km, a wysokoprężne - zasilane jednostką 1.4 TDI - zaledwie 3,4 l/100 km.

Z technicznego punktu widzenia najważniejsze jest wprowadzenie nowych, 3-cylindrowych silników, znanych już z odnowionego Polo: benzynowej jednostki turbo o pojemności 1 litra (95 KM) oraz 1,4-litrowego turbodiesla (90 KM). Benzynowy motor 1.4 TFSI o mocy 185 KM, wspomagany turbosprężarką i kompresorem, został zastąpiony turbodoładowanym silnikiem 1.8 TFSI (192 KM).

Poza tym oferta obejmuje oferowane wcześniej warianty 4-cylindrowe: benzynowe (1.4 TFSI o mocy 125 lub 150 KM, ten drugi z systemem odłączania połowy cylindrów podczas spokojnej jazdy, oraz 2.0 TFSI o mocy 231 KM, współpracujący z napędem 4x4) i turbodiesla 1.6 TDI o mocy 115 KM. Wszystkie odmiany będą opcjonalnie dostępne z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną S tronic o 7 przełożeniach (standard dla 1.8 TFSI).

Druga istotna nowość to wprowadzenie, również znanego już z Polo, zawieszenia z aktywnymi amortyzatorami oraz elektromechanicznego wspomagania. Układy te współpracują z systemem wyboru trybów jazdy, który poza resorowaniem i pracą układu kierowniczego wpływa na zachowanie skrzyni biegów oraz reakcje przepustnicy. Ponadto, inżynierowie Audi zmienili kalibrację systemu ESP.

Audi A1 i A1 Sportback po liftingu

Audi A1 po liftingu (więcej informacji)

Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi
Audi A1 po liftingu (2015)Audi

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas