Audi A1 i A1 Sportback po liftingu
Subtelna kosmetyka karoserii, opcjonalne, aktywne zawieszenie i nowe, 3-cylindrowe silniki - oto lifting Audi A1 oraz 5-drzwiowej wersji Sportback w skrócie.
Zbudowana w oparciu o podzespoły Volkswagena Polo A-jedynka pojawiła się w sprzedaży w 2010 roku. Od tej pory znalazła ponad 0,5 mln nabywców. W ramach modernizacji Audi wyostrzyło nieco rysy jej przedniego pasa, wymieniło wkłady tylnych lamp i odświeżyło paletę lakierów oraz kolorowych dodatków w kabinie. Na liście dodatków pojawiła się m.in. nowsza generacja systemu multimedialnego MMI oraz funkcja udostępniania bezprzewodowego połączenia z internetem (hotspot). Nabywcy będą mieli do wyboru trzy nowe linie wyposażenia: design, active lub sport, różniące się szczegółami wykończenia. Sport ma też sztywniej zestrojone zawieszenie, ale nie tak sztywno jak w modelu sprzed liftingu.
Najoszczędniejsze benzynowe Audi A1 - z silnikiem 1.0 TFSI - ma średnio zużywać 4,3 l/100 km, a wysokoprężne - zasilane jednostką 1.4 TDI - zaledwie 3,4 l/100 km.
Z technicznego punktu widzenia najważniejsze jest wprowadzenie nowych, 3-cylindrowych silników, znanych już z odnowionego Polo: benzynowej jednostki turbo o pojemności 1 litra (95 KM) oraz 1,4-litrowego turbodiesla (90 KM). Benzynowy motor 1.4 TFSI o mocy 185 KM, wspomagany turbosprężarką i kompresorem, został zastąpiony turbodoładowanym silnikiem 1.8 TFSI (192 KM).
Poza tym oferta obejmuje oferowane wcześniej warianty 4-cylindrowe: benzynowe (1.4 TFSI o mocy 125 lub 150 KM, ten drugi z systemem odłączania połowy cylindrów podczas spokojnej jazdy, oraz 2.0 TFSI o mocy 231 KM, współpracujący z napędem 4x4) i turbodiesla 1.6 TDI o mocy 115 KM. Wszystkie odmiany będą opcjonalnie dostępne z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną S tronic o 7 przełożeniach (standard dla 1.8 TFSI).
Druga istotna nowość to wprowadzenie, również znanego już z Polo, zawieszenia z aktywnymi amortyzatorami oraz elektromechanicznego wspomagania. Układy te współpracują z systemem wyboru trybów jazdy, który poza resorowaniem i pracą układu kierowniczego wpływa na zachowanie skrzyni biegów oraz reakcje przepustnicy. Ponadto, inżynierowie Audi zmienili kalibrację systemu ESP.
Audi A1 i A1 Sportback po liftingu
Audi A1 po liftingu (więcej informacji)
msob